Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ Kαθυστερήσεις μελετών και έργων εσωτερικού οδικού δικτύου Νομού Μεσσηνίας.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 8/2/2007
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ερώτηση

Δημήτρης ΚΟΥΣΕΛΑΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΠΑ.ΣΟ.Κ.
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Μεσσηνίας
Μητροπόλεως 1, 10557 Αθήνα
Αρ. πρωτ. Βουλής:4102
Ημ. Κατάθεσης: 08-02-2007

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ

ΘΕΜΑ: Kαθυστερήσεις μελετών και έργων εσωτερικού οδικού δικτύου Νομού Μεσσηνίας.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου (επισυνάπτονται), ο κ. Χρήστος Μαλαπάνης, επικεφαλής της μείζονος Μειοψηφίας του Νομαρχιακού Συμβουλίου της Ν.Α. Μεσσηνίας, παρουσίασε στοιχεία και έθεσε σοβαρά ζητήματα για την κατάσταση του εσωτερικού οδικού δικτύου του Νομού, το οποίο παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης και σοβαρές καθυστερήσεις:

• για τα 3 από τα 5 τμήματα του Περιφερειακού Δακτυλίου Καλαμάτας δεν υπάρχουν μελετητές, για το 4ο υπάρχει μελετητής αλλά η διαδικασία δεν προχωρά,

• 10 από τις 13 μελέτες που προωθεί η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας παρουσιάζουν καθυστέρηση (4 από τις 13 δεν έχουν προχωρήσει καθόλου, ενώ 6 από τις 13 δεν έχουν ακόμα προκηρυχθεί)

• προβλήματα και σοβαρές καθυστερήσεις παρουσιάζονται στα έργα Καλαμάτα-Ριζόμυλος, Ριζόμυλος-Πύλος-Κορώνη, Καλαμάτα-Αρεόπολη, Φιλιατρά-Μεθώνη, Μεσσήνη-Σκάλα (για το κομμάτι Μεσσήνη-Εύα), Λάμπαινα-Αρχαία Μεσσήνη και Αρσινόη- αρχαιολογικός χώρος, Τουλούπα Χάνι –διασταύρωση Μεταξάδα (ιδίως για το Χατζή-Χώρα), Φιλιατρά – Αγία Κυριακή- Μαραθούπολη, Καλαμάτα- Κιτριές, Κυπαρισσία- Ραυτόπουλο, Ρεματιά- Μάλθη-Αετός, Βελτίωση 29ης επαρχιακής οδού μέχρι το Σιδηρόκαστρο.

Εάν δεν σημειώνονταν οι σοβαρές καθυστερήσεις στις μελέτες των παραπάνω έργων, τα έργα αυτά θα μπορούσαν ήδη να έχουν χρηματοδοτηθεί από το Γ’ ΚΠΣ και όχι να παραπέμπονται στο Δ’ ΚΠΣ, από το οποίο θα απομείνουν, μετά τα έργα-γέφυρες αξίας 50 εκ. ευρώ, μόνο 60 εκ. ευρώ για οδικά έργα και αυτό για ολόκληρη την Περιφέρεια Πελοποννήσου!

Επειδή η τουριστική και η γενικότερη ανάπτυξη του νομού Μεσσηνίας δεν εξαντλείται στους μεγάλους εθνικούς οδικούς άξονες, για την ολοκλήρωση των οποίων θα περιμένουμε αρκετά χρόνια ακόμα, αλλά προϋποθέτει ασφαλές, επαρκές και σύγχρονο εσωτερικό οδικό δίκτυο, με προτεραιότητα σε οδικούς άξονες άμεσης προτεραιότητας για την τουριστική μας ανάπτυξη, όπως ο άξονας Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη,

Επειδή υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ολοκλήρωσης των μελετών, προκειμένου να ενταχθούν τα έργα έστω και στο Δ’ ΚΠΣ και να διασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι για την υλοποίησή τους,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

    • Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν για την επίσπευση των αναγκαίων μελετών και για τη διάθεση της αναγκαίας συμπληρωματικής χρηματοδότησης, όπου αυτή απαιτείται, για τα προαναφερθέντα έργα του εσωτερικού οδικού δικτύου της Μεσσηνίας;

    • Θα μεριμνήσουν ώστε να ενταχθεί η υλοποίηση του άξονα Ριζόμυλος-Κορώνη για άμεση χρηματοδότηση από το Γ’ ΚΠΣ;

    • Ποια από τα παραπάνω έργα του εσωτερικού οδικού δικτύου προτίθενται να εντάξουν στο Δ’ ΚΠΣ;

                                                                                                                    Αθήνα 8 Φεβρουαρίου 2007

                                                                                                           Ο βουλευτής

                                                                                                             Δημήτρης Κουσελάς