Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ «Προβλήματα στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση πολιτών από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.»
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 25/2/2008
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ερώτηση

Αρ. πρωτ. ερωτήσεων . :7094
Ημ. Κατάθεσης: 25-02-2008
                                                                                                 ΕΡΩΤΗΣΗ

«Προβλήματα στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση πολιτών από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.»

Στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης, στόχος είναι η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Όμως οι συναλλασσόμενοι (εν ενεργεία ή συνταξιούχοι δημόσιοι και πολιτικοί υπάλληλοι) υφίστανται μια απαράδεκτα μεγάλη ταλαιπωρία στην προσπάθεια τηλεφωνικής επικοινωνίας με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, προκειμένου να ενημερωθούν για θέματα που τους αφορούν.

Εξαιτίας της έλλειψης δυνατότητας ενημέρωσης των υπαλλήλων αυτών από τις υπηρεσίες τους για μισθολογικά αλλά και συνταξιοδοτικά θέματα, αναγκαστικά απευθύνονται στο Γενικό Λογιστήριο, προκειμένου να λάβουν οποιαδήποτε πληροφορία. Ειδικά σε ό,τι αφορά τα συνταξιοδοτικά θέματα, από την πληροφόρηση για τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, την υποβολή αιτήματος για σύνταξη έως και την έκδοση συνταξιοδοτικής απόφασης, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να επικοινωνούν με τους αρμόδιους υπαλλήλους του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, ο συνταξιούχος ή ο εν ενεργεία δημόσιος ή πολιτικός υπάλληλος από οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας είναι αναγκασμένος να περιμένει εως και είκοσι λεπτά σε αναμονή στο τηλεφωνικό κέντρο της υπηρεσίας και εντωμεταξύ να χρεώνεται η τηλεφωνική του κλήση, προκειμένου να του δοθεί το τηλέφωνο του αρμόδιου υπαλλήλου χωρίς τη δυνατότητα άμεσης σύνδεσης μαζί του. Στη συνέχεια, όταν καταφέρει μετά από ώρες (αν είναι τυχερός) ή ακόμη και μέρες χωρίς υπερβολές, να επικοινωνήσει με κάποιον υπάλληλο στο συγκεκριμένο νούμερο, (αφού συνήθως οι τηλεφωνικές γραμμές φαίνεται να είναι συνεχώς απασχολημένες ή ακόμη χειρότερα δεν απαντά κανείς στο τηλέφωνο) το πιθανότερο είναι να παραπεμφθεί σε άλλον αρμόδιο υπάλληλο, γεγονός που σημαίνει προσπάθεια κλήσης σε άλλη τηλεφωνικής γραμμή και κατά συνέπεια επανάληψη της πιο πάνω διαδικασίας. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις συναλλασσόμενων και από την επαρχία, οι οποίοι κουρασμένοι και απογοητευμένοι από την παραπάνω κατάσταση, επιλέγουν να ταξιδέψουν στην πρωτεύουσα, προκειμένου να πάνε οι ίδιοι στα γραφεία του Γενικού Λογιστηρίου και να πληροφορηθούν για την έκβαση των υποθέσεών τους.

Στα πλαίσια της «χρηστής διοίκησης» και της «Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς», οι κρατικοί υπάλληλοι οφείλουν να διακατέχονται από διάθεση εξυπηρέτησης του πολίτη και ειδικά στην περίπτωση επικοινωνίας μέσω τηλεφώνου που για τους εν ενεργεία και μη δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους της επαρχίας αποτελεί το πιο άμεσο μέσο επικοινωνίας για το θέμα που τους απασχολεί. Ακόμη να είναι εξυπηρετικοί και να απαντούν όσο το δυνατόν πληρέστερα και ακριβέστερα στις ερωτήσεις που τους τίθενται. Με απλά λόγια είναι δικαίωμα των πολιτών όπου κι αν βρίσκονται γεωγραφικά, να απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και πάνω απ όλα Σεβασμό.

Ερωτάται ο κύριος υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την καλύτερη τηλεφωνική εξυπηρέτηση των πολιτών από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους;

Αθήνα, 25 Φεβρουαρίου 2008

Οι ερωτώντες Βουλευτές

ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

ΑΗΔΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΝΙΑ

ΒΡΕΤΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΓΕΙΤΟΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΓΕΡΑΝΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΔΑΜΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΚΑΤΣΕΛΗ ΛΟΥΚΑ

ΚΟΥΒΕΛΗΣ ΣΠΥΡΟΣ

ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΚΟΥΤΜΕΡΙΔΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΜΩΡΑΪΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΒΑΣΩ

ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΤΖΑΚΡΗ ΘΕΟΔΩΡΑ

ΤΣΟΥΡΗ ΕΛΠΙΔΑ

ΦΛΩΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ

ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ