Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 17/3/2005

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

«Απάντηση Νάκου σε Κουσελά για
βελτίωση της 8ης επαρχιακής οδού»

Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

«ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Ερώτηση για την 8η Επαρχιακή Οδό»

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

«Στις καλένδες ο δρόμος Κυπαρισσίας – Ραυτόπουλου
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΣΔΑ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ. ΚΟΥΣΕΛΑ»

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

«ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Στις καλένδες η βελτίωση του δρόμου
Κυπαρισσίας – Ραυτόπουλου»

Εφημερίδα ΦΩΝΗ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΣΔΑ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜ. ΚΟΥΣΕΛΑ
Στις καλένδες η βελτίωση της 8ης Επαρχιακής Οδού στο τμήμα Κυπαρισσίας – Μουριατάδας - Ραυτόπουλου

Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Μεσσηνίας Δημ. Κουσελάς, με Ερώτησή του στη Βουλή προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και ΠΕΧΩΔΕ, με θέμα την αναγκαία βελτίωση της 8ης Επαρχιακής οδού στο τμήμα Κυπαρισσίας-Μουριατάδας- Ραυτόπουλου Ν. Μεσσηνίας, αφού επισήμανε την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία παραμένει σήμερα το κομμάτι αυτό του δρόμου, είχε ζητήσει να πληροφορηθεί:

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Γιατί δεν εκτελέστηκαν οι βελτιώσεις του τμήματος Μουριατάδα-Ραυτόπουλο από τη Ν.Α. Μεσσηνίας, αφού είχαν εγκριθεί οι σχετικές πιστώσεις από το ΚΑΠ/2002;

Γιατί δεν ολοκληρώθηκε η μελέτη για τη βελτίωση της χάραξης του τμήματος Κυπαρισσία-Ραυτόπουλο, συμπληρωματικής δαπάνης 30.000.000 δρχ. Περίπου;

Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν οι συναρμόδιοι Υπουργοί ώστε να γίνουν όλες οι απαραίτητες βελτιώσεις στην επαρχιακή οδό Κυπαρισσίας-Ραυτόπουλου, με εθνικούς πόρους ή με ένταξη σε κοινοτική χρηματοδότηση, το ταχύτερο δυνατόν;

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Στα ερωτήματα αυτά το μεν ΥΠΕΧΩΔΕ απαξίωσε να απαντήσει, ο δε Υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης κ. Νάκος, βάσει σχετικού εγγράφου της Ν.Α. Μεσσηνίας, στην απάντησή του σημειώνει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Το 2003-2004 έγιναν εργασίες μικρών τεχνικών έργων (τοίχοι αντιστήριξης-επενδεδυμένες τάφροι) και ασφαλτοστρώσεις, δαπάνης 51.000 ευρώ, στο πλαίσιο της «αποκατάστασης ζημιών από θεομηνίες».

Η αμοιβή της μελέτης, η χρηματοδότηση της οποίας είχε εγκριθεί από το ΚΑΠ/2002, αντί για το αρχικά προβλεπόμενο ποσό των 103.888 ευρώ, εκτιμήθηκε ότι τελικά θα ανέλθει σε 350.000 ευρώ και λόγω έλλειψης πιστώσεων δεν ολοκληρώθηκε, γιατί η Ν.Α. Μεσσηνίας «αδυνατεί, προς το παρόν, να διαθέσει το ποσόν αυτό».

«Μεσοπρόθεσμα», η Ν.Α. Μεσσηνίας προτίθεται να εκτελέσει με δικές της πιστώσεις ορισμένα έργα για την περαιτέρω βελτίωση του δρόμου, ενω «μακροπρόθεσμα και μετά την ολοκλήρωση της μελέτης», θα προωθήσει αίτημα για τη χρηματοδότησή του από κοινοτικά προγράμματα.

Λόγω της ένταξης στο Γ’ ΚΠΣ του τμήματος Ραυτόπουλο-Κεφαλόβρυσο, που θα δημοπρατηθεί σύντομα, θα βελτιωθεί η επαρχιακή οδός, αφού προβλέπεται να ασφαλτοστρωθεί το εναπομείναν τμήμα 7,3 χλμ.

ΣΧΟΛΙΟ ΚΟΥΣΕΛΑ

Σε σχέση με τα παραπάνω, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

  • Οπως συγκεκριμένα σημείωσε στην Ερώτησή του ο κ. Κουσελάς, η απαράδεκτη κατάσταση του εν λόγω τμήματος της 8ης Επαρχιακής Οδού δεν λύνεται με περιστασιακά και επιμέρους «μπαλώματα», αλλά απαιτεί ουσιαστικές βελτιώσεις της χάραξής του (στενότητα δρόμου, επικίνδυνες στροφές) και κατασκευή νέων κατάλληλων γεφυριών εκεί που αυτά είναι ακατάλληλα ή, ακόμα, δεν υπάρχουν!

  • Αυτές όμως οι αναγκαίες για την ασφαλή μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών και για τη γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώσεις παραπέμπονται ουσιαστικά στις καλένδες, αφού απάντηση δεν μας δόθηκε ούτε κατά πόσον προτίθεται η Ν.Α. Μεσσηνίας να αναζητήσει άμεσα συμπληρωματική χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της σχετικής μελέτης, ούτε, πόσο μάλλον, για το πότε και πως θα προωθηθεί η ένταξη και αυτού του κομματιού για χρηματοδότηση από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους. Είναι άλλωστε γνωστό πως αν δεν ολοκληρωθεί η μελέτη για τη βελτίωση της χάραξης, η υλοποίηση του έργου δεν θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από κοινοτικά κονδύλια.

  • Η ένταξη του τμήματος Ραυτόπουλο-Κεφαλόβρυσο της 8ης Επαρχιακής Οδού στο Γ’ ΚΠΣ είναι μια γνωστή σε όλους μας θετική εξέλιξη. Ως πότε, όμως, θα μένουμε ικανοποιημένοι στο Νομό μας με «μισές δουλειές», αφήνοντας επ’ αόριστον το ένα κομμάτι του δρόμου σε άθλια κατάσταση και με «μπαλώματα βελτιώσεων», για να βελτιώσουμε και να κατασκευάσουμε σωστά μονάχα το άλλο;