Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 11/11/2006

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2006

«ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Χάθηκε το τρένο στην Πελοπόννησο
»

Εφημερίδα ΦΩΝΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2006

«ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Μας πάτε πίσω στην εποχή του
αραμπά και του μουντζούρη
»

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2006

«Για την Πελοπόννησο δεν ήρθε η ώρα του
σύγχρονου σιδηροδρόμου
»

Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2006

 ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΠΡΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Μας πάτε πίσω στην εποχή του αραμπά και του μουντζούρη!

Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, στην ομιλία του κατά τη συζήτηση στη Βουλή επερώτησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. προς τον Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών για την εγκατάλειψη της ανάπτυξης σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, τόνισε τα εξής:

«Με δεδομένη τη σημαντική συνεισφορά του σιδηροδρόμου στην οικονομία, στη γρήγορη και ασφαλή διακίνηση, στην προστασία του περιβάλλοντος, ως ΠΑΣΟΚ εντάξαμε το σιδηρόδρομο ως βασική συνιστώσα σ’ ένα ενιαίο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης των μεταφορών στη χώρα μας. Σε ένα σχέδιο που, δεδομένης και της διεύρυνσης της Ε.Ε, σαφώς ξεπερνά τα σύνορά μας και δίνει νέα ώθηση και πνοή στην περιφέρεια.

Το ΠΑΣΟΚ δεν έμεινε, μόνο, σε σχεδιασμούς και σε λόγια...

‘Αφησε παρακαταθήκη στη σημερινή Κυβέρνηση ένα πρόγραμμα ύψους 5 δις ευρώ από το Γ’ ΚΠΣ και το Ταμείο Συνοχής, για να ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική ΠΑΘΕ, να προχωρήσει ο Δυτικός Σιδηροδρομικός ‘Αξονας, να ανακαινισθούν οι περιφερειακές γραμμές και να γίνουν προμήθειες σε σύγχρονο τροχιοδρομικό υλικό.

Που βρισκόμαστε, σήμερα, μετά από 3 χρόνια διακυβέρνησης της Ν.Δ;

Παρά τις προεκλογικές διακηρύξεις, σχεδόν το σύνολο αυτών των σχεδιασμών προχωρά με ρυθμούς χελώνας ή έχει τελείως εγκαταλειφθεί!

Τεράστια ποσά κοινοτικών πόρων απεμπολούνται –λες και μας περισσεύουν...- , από επιλογές, αδυναμίες και παραλείψεις αυτής της Κυβέρνησης!

Θα αναφερθώ ειδικά στην Πελοπόννησο, που είναι η μεγάλη «χαμένη» της υπόθεσης των σιδηροδρομικών και των συνδυασμένων μεταφορών γενικότερα, με προφανείς και ανυπολόγιστες συνέπειες για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών της, για την αναζωογόνηση της υπαίθρου.

Για την Πελοπόννησο, η ώρα του σύγχρονου σιδηροδρόμου δεν ήλθε ! Οι δείκτες του ρολογιού κινούνται, αντίθετα, πεισματικά προς τα πίσω, στην εποχή του ...αραμπά και του «μουντζούρη»!

Ας πούμε πως είναι προσωρινές - που καθόλου δεν είναι - οι σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, ή οι πρόσφατες περιπέτειες των railbus, αυτών που είχαν αγοραστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση για την Πελοπόννησο. Αφού είδαμε και πάθαμε να τα αξιοποιήσει ο ΟΣΕ, αρχίσαν μετά να αποσύρονται από τις γραμμές της Πελοποννήσου, για «τεχνικούς», όπως επίσημα ισχυριστήκατε, λόγους...

Ας πούμε ότι κάτι γίνεται με τα έργα συντήρησης της γραμμής Πάτρα-Πύργος και Πύργος-Κυπαρισσία, που δημοπρατήθηκαν, κι αυτά, από την προηγούμενη Κυβέρνηση.

Πως να καταπιούμε, όμως, το άδοξο –καθώς φαίνεται- τέλος του Δυτικού Σιδηροδρομικού ‘Αξονα, έργου που σχεδιάστηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, αλλά παραπέμφθηκε στις Ελληνικές καλένδες από την Κυβέρνηση της Ν.Δ ;

Παρά την –στα λόγια- αναγνώριση της σημασίας του, μετά από πολύμηνη απραξία ο ΟΣΕ ακύρωσε τις προκηρύξεις για την εκπόνηση των μελετών του Δυτικού Σιδηροδρομικού ‘Αξονα, που είχαν γίνει από την προηγούμενη Διοίκηση, το Δεκέμβριο του 2003 και είχαν ενταχθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ για το 2004. Πλέον, οι μελέτες για το τμήμα Ιωάννινα –Αντίρριο και Ρίο-Καλαμάτα έχουν «εξαφανιστεί» και από τις προτάσεις για ένταξη στο Δ’ ΚΠΣ . Ενω, σύμφωνα με την απόφαση 884/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η προθεσμία ολοκλήρωσης των εργασιών του τμήματος Ιωάννινα-Αντίρριο και Ρίο-Καλαμάτα είναι το 2014, ο ΟΣΕ παραπέμπει αόριστα σε μελέτες που “θα ξεκινήσουν στην επόμενη προγραμματική περίοδο”. (απάντηση του Υπουργού και αντίστοιχο έγγραφο του ΟΣΕ σε Ερώτησή μου το Φεβρουάριο του 2006)

Πρόκειται για ματαίωση, με ευθύνη της Κυβέρνησης, ενός έργου κομβικής σημασίας για τουλάχιστον 1,5 εκατομμύρια κατοίκους και για την ανάπτυξη ολόκληρης της Νοτιοδυτικής Ελλάδας ! Για ακύρωση κάθε προοπτικής να ενταχθούν σημαντικές πόλεις της Πελοποννήσου, όπως η Καλαμάτα, σε ένα ολοκληρωμένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Αυτές οι εξελίξεις συνδέονται με γενικότερες επιλογές της Κυβέρνησης και του ΟΣΕ για απαξίωση και υποβάθμιση του σιδηροδρόμου ως μέσου εξυπηρέτησης των κατοίκων της Πελοποννήσου.

Ν’ αναφερθώ στην ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Αργους-Κορίνθου, έργο προϋπολογισμού 65.000.000 ευρώ, που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη Κυβέρνηση;

Η εργολαβία στο τμήμα Κορίνθου-‘Αργους-Ανδρίτσας, που αναμενόταν να ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτωβρίου του 2006, δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε κατά το ήμισυ του έργου! Η άλλη εργολαβία, που ήδη ήταν σε εξέλιξη, στο τμήμα Ανδρίτσας-Τρίπολης-Καλαμάτας, προγραμματιζόταν να ολοκληρωθεί το β’ εξάμηνο του 2005.

Δεν τηρούνται αυτά τα χρονοδιαγράμματα, ούτε η δέσμευση του Υπουργού για ολοκλήρωση των έργων μέχρι τα τέλη του 2006. Με πρόσφατη, μάλιστα, απόφαση του ΟΣΕ διακόπηκαν ακόμα και τα δρομολόγια των λεωφορείων του, που κάλυπταν τη γραμμή Κόρινθος - ’ργος/Ναύπλιο – Καλαμάτα, μέχρι την (άγνωστη) ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών.

Ν’ αναφερθώ στις πολλαπλές μετεπιβιβάσεις και στην ταλαιπωρία των επιβατών του ΟΣΕ που έχουν την ατυχία να θέλουν να μετακινηθούν σιδηροδρομικά από λ.χ. την Κυπαρισσία και τα γειτονικά της χωριά προς Αθήνα και προς Καλαμάτα ; Βέβαια, για τον κ. Υπουργό, (σύμφωνα με απάντησή του σε Ερώτησή μου), δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Τελικά, ποιές είναι οι βουλές της Κυβέρνησης και της Διοίκησης του ΟΣΕ για την προοπτική του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο;

‘Οχι μόνο δεν έχουμε ελπίδες να συμμετάσχουμε στα διευρωπαϊκά δίκτυα σιδηροδρομικών μεταφορών, αλλά ακόμα και όσοι συνέχιζαν να παραμένουν πιστοί στο σιδηρόδρομο, θα αναγκαστούν να τον εγκαταλείψουν, αφού με τις πράξεις και τις παραλείψεις της Κυβέρνησης και του ΟΣΕ, μετατρέπεται συνειδητά σε συνώνυμο της απαξίωσης και της ταλαιπωρίας!

Ενω αυτά συμβαίνουν στη χώρα μας, στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης συνεχίζουν να στηρίζουν, να εκσυγχρονίζουν και να επεκτείνουν τις σιδηροδρομικές τους μεταφορές, ακόμα και ως κύριο μέσο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων !

Προφανώς, εμείς στην Ελλάδα, ξέρουμε καλύτερα να...χάνουμε το τρένο !

Προτιμάμε τις ωραίες εθνικές μας οδούς τις «πηγμένες» στα φορτηγά, στα πούλμαν και στις νταλίκες, προτιμάμε την «κουλτούρα» (και τον Μολώχ...) της ασφάλτου,

Προτιμάμε να...πολλαπλασιάζεται ως δια μαγείας η τιμή της πατάτας και της τομάτας μέχρι να φτάσουν από τη Μεσσηνία στην Αθήνα, (και κάπου στο δρόμο να χάνονται και μερικά τιμολόγια...).

Προτιμάμε να χάνουμε δις από τα κονδύλια των ΚΠΣ, προκειμένου να μην ... ενδώσουμε στο όραμα του σιδηροδρόμου, στα έργα που σχεδίασε και ξεκίνησε το...επάρατο ΠΑΣΟΚ!

Κύριε Υπουργέ,

Αν ο σιδηρόδρομος είναι χαμένη υπόθεση για την Πελοπόννησο,

αν η Κυβέρνησή σας πιστεύει πως η χώρα μας πρέπει κυριολεκτικά να...κατέβει από το τρένο, τότε ήλθε η ώρα ο ελληνικός λαός να σας καλέσει να κατεβείτε εσείς από το τραίνο της εξουσίας.»