ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 26/4/2007 |
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007 «Κύρωση Σύμβασης για το Εφημερίδα ΦΩΝΗ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007 « ΔΗΜ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ: Εμείς ξεκινήσαμε Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007 «Δημ. Κουσελάς: Με καθυστέρηση η κύρωση» Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007 «Ξεκινούν τα έργα της εθνικής οδού Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007 ΤΟΝΙΣΕ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κουσελάς, εισηγητής του ΠΑΣΟΚ κατά τη συζήτηση της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου �Τρίπολης � Καλαμάτας και Λεύκτρου � Σπάρτης στην Ολομέλεια της Βουλής, στη διεξοδική τοποθέτησή του, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα εξής: «Με ευθύνη της Κυβέρνησης, η Κύρωση αυτής της Σύμβασης Παραχώρησης έρχεται με σημαντική καθυστέρηση στο Εθνικό Κοινοβούλιο. Κάλλιο αργά παρά ποτέ ! Και αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για την εντυπωσιακή αλλαγή στάσης της Νέας Δημοκρατίας απέναντι στις συμβάσεις παραχώρησης και στα μεγάλα έργα τα οποία κατ� επανάληψη είχε καταγγείλει, όταν ήταν στην Αντιπολίτευση. Τώρα η Νέα Δημοκρατία ως Κυβέρνηση επιχειρεί να πιστωθεί η ίδια από αυτό το έργο, από ένα έργο που οραματίστηκε, θεμελίωσε, σχεδίασε, δημοπράτησε και προχώρησε, ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση του και προετοιμάζοντας τη δεύτερη, η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Παρότι διαφωνούμε με την προσπάθειά της να οικειοποιηθεί και να μηδενίσει τη συνεισφορά της προηγούμενης Κυβέρνησης, αισθανόμαστε δικαιωμένοι, αφού η Κυβέρνηση θέλει να� υιοθετήσει ένα κομμάτι από το μεγάλο έργο που παρήγε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Τούτο σημαίνει ότι εμείς σωστά το επιλέξαμε, σωστά το προωθήσαμε και σωστά εσείς σήμερα το φέρνετε προς κύρωση στη Βουλή! Παραλάβατε, κυρίες και κύριοι της Κυβέρνησης, στρωμένο γήπεδο. Προμελέτες και εξασφαλισμένα κονδύλια για το έργο αυτό και καθυστερήσατε πάνω από ενάμισι χρόνο, στην ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης και της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού! » Σε άλλο σημείο της αγόρευσής του ο Μεσσήνιος Βουλευτής τόνισε ότι «στηρίζουμε το έργο και θα επαγρυπνούμε, ώστε αυτός ο δρόμος να γίνει ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, ενταγμένος στα διευρωπαϊκά δίκτυα που συνδέουν την κεντρική Ευρώπη με νότια απόληξη την Πελοπόννησο και ειδικότερα την πόλη της Καλαμάτας, ανοίγοντας νέες προοπτικές ανάπτυξης για τους νομούς μας. Θα επαγρυπνούμε για να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, για να μη γίνει λάστιχο, όπως πολλές φορές έχει συμβεί μέχρι σήμερα. » Αναφερόμενος στην αναπτυξιακή σημασία του έργου, ο κ. Κουσελάς σημείωσε ότι « Ο δρόμος αυτός είναι αναγκαία, αλλά όχι ικανή συνθήκη για την ανάπτυξη της περιφέρειας. Χρειάζονται πολλά πράγματα ακόμα, σε αναπτυξιακό σχεδιασμό και σε υποδομές. Χρειάζεται πάνω απ� όλα εξειδικευμένος και ολοκληρωμένος χωροταξικός σχεδιασμός, με σεβασμό στο περιβάλλον, που να αποτρέπει την άναρχη οικοδομική ανάπτυξη και την αυθαίρετη δόμηση. Χρειάζονται σωστές και αναβαθμισμένες αεροπορικές συνδέσεις και οπωσδήποτε αναβαθμισμένες σιδηροδρομικές μεταφορές. Είναι πραγματικά κρίμα για την ανάπτυξη και το περιβάλλον να μην αναβαθμίζεται ουσιαστικά ο σιδηρόδρομος στη χώρα μας, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης. Καλό είναι να μην νομίζει, λοιπόν, η Κυβέρνηση ότι με τους «δρόμους της ανάπτυξης» ξόφλησε τις υποχρεώσεις της απέναντι στην περιφέρεια της Πελοποννήσου ». Ειδικά για τον περιμετρικό δακτύλιο της Καλαμάτας, ο κ. Κουσελάς τόνισε ότι «ζητήσαμε και πήραμε διαβεβαιώσεις από τον Υπουργό και από τον Υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ ότι ο περιφερειακός δακτύλιος της Καλαμάτας, ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, μαζί με τους κόμβους πρόσβασης σ� αυτόν, είναι στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου ως φυσική απόληξη του συγκεκριμένου δρόμου, χωρίς διόδια, όπως έγινε και με την παράκαμψη της Τρίπολης». Αφού επισήμανε την ανάγκη τα έργα αναμόρφωσης και ανακατασκευής του δρόμου Κορίνθου-Τρίπολης να γίνουν με τον εθνικό δρόμο σε λειτουργία και όχι με εκτροπή στο παλιό εθνικό δίκτυο, που θα οδηγήσει σε σημαντική ταλαιπωρία των διερχομένων, ο κ. Κουσελάς εξέφρασε επιφυλάξεις για τις αυξήσεις και για το ύψος των διοδίων, που ορίζονται σε επίπεδα αναντίστοιχα με τις εισοδηματικές δυνατότητες των κατοίκων της Περιφέρειας, ενώ αυξάνουν ήδη από τον Ιούλιο, για έργα που θα παραδοθούν πολύ αργότερα μέχρι το 2011. Απαντώντας, στη δευτερολογία του, στον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, ο κ. Κουσελάς σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «Εσείς μέχρι σήμερα κόβατε κορδέλες εγκαινιάζοντας έργα που είχε δημιουργήσει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Δεν κόψατε ούτε μία κορδέλα για δικά σας έργα. Πείτε μας ένα έργο που εσείς σχεδιάσατε, μελετήσατε και ολοκληρώσατε. Δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης γιατί από τη μία πλευρά έχουμε ένα σημαντικότατο έργο που άλλαξε την εικόνα της χώρας, το μεγαλύτερο που έγινε στην Ελλάδα μεταπολιτευτικά και από την άλλη υπάρχουν υποσχέσεις και χρονοδιαγράμματα, που συνεχώς πάνε πίσω», Τέλος, αναφερόμενος ειδικά στο κομμάτι Παραδείσια-Τσακώνα, ο Μεσσήνιος Βουλευτής απέδειξε, καταθέτοντας σχετικό έγγραφο, ότι η μελέτη, με βάση την οποία κατασκευάστηκε ο δρόμος που έπεσε, άλλαξε το 1992, από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη . |