Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 11/2/2003
Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 11 Φεβρουαρίου 2003

       Μέχρι το 2003 δρομολογούνται τα πρώτα rail bus
(βαγόνια που μπορούν να κινηθούν με μεγάλες ταχύτητες)
         "Επαφές Κουσελά για τον σιδηρόδρομο"

    Για το μέλλον του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου συζήτησε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδας (ΟΤΟΕ) και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κουσελάς σε συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Επαμεινώνδα Κούκο και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Κωνσταντίνο Γιαννακό.
    Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση που εξεδόθη από το γραφείο του κ. Κουσελά, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του 2003 θα δρομολογηθούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου τρία rail bus, τα οποία είναι βαγόνια που μπορούν να κινηθούν με σχετικά μεγάλες ταχύτητες, και μέχρι το τέλος του 2004 άλλα 12. 
Τόσο ο κ. Κουσελάς όσο και ο κ. Κούκος αναφέρθηκαν στα προβλήματα που έχουν προκύψει για τη Μεσσηνία από την κατάργηση δρομολογίων στην γραμμή Αθήνας - Τρίπολης - Καλαμάτας και στη γραμμή Αθήνας - Πάτρας - Κυπαρισσίας και υπογράμμισαν ότι ο Νομός μας μετά και τα σοβαρά προβλήματα με το εθνικό οδικό δίκτυο κινδυνεύει να απομονωθεί.
    Τα αιτήματα που έθεσαν οι δύο συνδικαλιστές είναι να προχωρήσει ο ΟΣΕ στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και του τροχαίου υλικού, να μην συρρικνωθούν τα δρομολόγια των τραίνων και να διασφαλίσουν τα συμφέροντα των εργαζομένων. 
    Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος απάντησε, σύμφωνα με όσα καταγράφονται στην ανακοίνωση του κ. Κουσελά: 
   "1   Δεν είναι στην πρόθεση της Διοίκησης του ΟΣΕ η υποβάθμιση, αλλά η αναβάθμιση της λειτουργίας και του ρόλου του Σιδηροδρόμου. Για το σκοπό αυτό, είπε, θα διατεθούν 22 δις συνολικά για τη γραμμή Κόρινθος – Ανδρίτσα – Τρίπολη – Καλαμάτα, προκειμένου να αναβαθμιστεί ολόκληρο το δίκτυο με την τοποθέτηση νέων γραμμών
.Έχουν κατατεθεί οι προσφορές και σύντομα το έργο θα ξεκινήσει. Η ολοκλήρωση αυτού του έργου σε συνδυασμό με τη νέα γραμμή (200 klm/h) Αθηνών – Κορίνθου, θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου από 7 ώρες περίπου σε 4 ώρες (χρόνος Αθήνα – Καλαμάτα).
    2  Μέχρι το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί η μελέτη Πάτρα – Πύργου – Κυπαρισσίας – Καλό Νερό – Ζευγολατιό. Το έργο αυτό για την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου θα κοστίσει 9 περίπου δις. 
    3  Έχει παραγγελθεί και αναμένεται νέο τροχαίο υλικό (επιβατικά βαγόνια και Rail Bus). Μέχρι τέλος του χρόνου θα παραληφθούν και θα μπουν στην κυκλοφορία στο δίκτυο Πελοποννήσου 3 Rail Bus και 12 μέχρι το τέλος του 2004.
    4  Για τη γραμμή Καλαμάτα – Τρίπολη – Αθήνα σύντομα ολοκληρώνεται η μελέτη της γέφυρας του Σαφλα και θα δημοπρατηθεί η κατασκευή, ώστε να έχει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε φορτία και να επιτρέπει τη διέλευση ντιζελοκίνητων τραίνων, που σήμερα δεν μπορούν να μπουν στην κυκλοφορία.
    5  Μεταφέρεται το κεντρικό μηχανοστάσιο Πελοποννήσου στην Καλαμάτα. Η πρώτη φάση θα γίνει το ερχόμενο Φθινόπωρο (Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2003). Έτσι, στην Καλαμάτα θα γίνεται όλη η μηχανοστασιακή συντήρηση του τροχαίου υλικού της μετρικής γραμμής, με αποτέλεσμα : Πρόσθετες επενδύσεις, Νέες θέσεις εργασίας
    Για τη μη συρρίκνωση των δρομολογίων απάντησε, ότι αυτή τη στιγμή μετά και τον εκτροχιασμό της αυτοκινητάμαξας, που παραμένει εκτός λειτουργίας, δεν υπάρχει τροχαίο υλικό μετρικής γραμμής. Τέλος, τόνισε, ότι οι θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των εργαζομένων είναι διασφαλισμένα και από τον νέο Υπηρεσιακό Οργανισμό, αλλά και από τις επενδύσεις που θα γίνουν.
    Οι κ.κ. Δ. Κουσελάς και Ε. Κούκος επέμειναν στις θέσεις τους και δήλωσαν, ότι θα παρακολουθήσουν από κοντά τις εξελίξεις, κάνοντας και νέες παρεμβάσεις".