Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

’ρθρα / Ομιλίες / Συνεντεύξεις

ΘΕΜΑ [’ρθρο] Μελέτη του Δημήτρη Κουσελά, Βουλευτή Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ, με θέμα "Οι δεσμεύσεις και οι διαψεύσεις του κ. Καραμανλή για την Μεσσηνία"
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 7/11/2005
   

ΟΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΨΕΥΣΕΙΣ
ΤΟΥ κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ

Δημήτρης Κουσελάς
Βουλευτής Μεσσηνίας
του ΠΑΣΟΚ

Απρίλιος  2006

ΤΙ  ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ
Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (ΟΜΙΛΙΑ
ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ 25-2-2004)

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 25 ΜΗΝΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ Ν.Δ

- Μαζί θα αλλάξουμε τη Μεσσηνία.

- Η Μεσσηνία δικαιούται αυξημένο μέρισμα ανάπτυξης στη Νέα Εποχή.

Η πρωθυπουργική δέσμευση «ήρθε η ώρα της Περιφέρειας» παραμένει για την Πελοπόννησο και ειδικά για το νομό μας λόγος κενός. Το αίτημα  του Νομού μας για ένταξη στη Δ’ ζώνη κινήτρων παραπέμφθηκε στις καλένδες, ενω  δεν πήραμε από την πρόσφατη αναθεώρηση του Γ’ ΚΠΣ όσα κανονικά μας αναλογούσαν, με βάση αναπτυξιακά και πληθυσμιακά κριτήρια. 

Είναι ώρα να αλλάξουμε ταχύτητα για τη Μεσσηνία. Είναι ώρα να εφαρμόσουμε ένα Ολοκληρωμένο Σχέδιο Ανάπτυξης στο Νομό. Η Περιφέρεια να είναι στο κέντρο της οικονομικής ανάπτυξης. Η Περιφέρεια στο κέντρο της Νέας Οικονομικής Πολιτικής. Η Περιφέρεια στο κέντρο της προσπάθειάς μας, για την αύξηση της απασχόλησης. Βάζουμε "μπρος" στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας, με σημαντικές παρεμβάσεις στο χώρο των υποδομών και απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Η ίδια η πορεία του Γ ΚΠΣ στην περιφέρειά μας παρουσιάζει χαμηλή απορροφητικότητα (από τις χαμηλότερες της χώρας), με πολλά προβλήματα. Καμιά βελτίωση δεν  επιτεύχθηκε από την Κυβέρνηση. Αντίθετα, η δραστική μείωση των πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων το 2005 «κόβει τα πόδια» και στην υλοποίηση του Γ’ ΚΠΣ και στην αναγκαία ουσιαστική ενίσχυση των επενδύσεων και των υποδομών στην Περιφέρεια, ενω τίποτα δεν δείχνει πως θα υπάρξει βελτίωση, για το θέμα αυτό, στο άμεσο μέλλον.

 Όσο για τα νέα έργα που εντάχθηκαν στο Γ’ ΚΠΣ, το συνολικό ύψος των κονδυλίων τους για ολόκληρη την Περιφέρεια ήταν εξαιρετικά ανεπαρκή για να καλύψουν το αναπτυξιακό έλλειμμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Δεκάδες έργα, απαραίτητα για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου, έμειναν  στα αζήτητα…

Για παράδειγμα, στη Μεσσηνία, όπου το πρόβλημα του νομαρχιακού οδικού δικτύου είναι σοβαρό, δεν εντάχθηκαν πολλά αναγκαία έργα αναβάθμισης του οδικού δικτύου, τα περισσότερα των οποίων΄είχαν στο παρελθόν αξιολογηθεί θετικά.  Επίσης έμειναν εκτός Γ’ ΚΠΣ πολλοί βιολογικοί καθαρισμοί, για τους οποίους υπήρχαν και μελέτες και προτάσεις, ενω πολυάριθμα έργα των Δήμων για τα οποία η Περιφέρεια είχε δεσμευτεί, έμειναν εκτός.

Συνολικά, η Κυβέρνηση δεν έχει να παρουσιάσει ολοκληρωμένη αναπτυξιακή στρατηγική, ούτε για τη χώρα, ούτε για κάθε της Περιφέρεια.

Κεντρικός στόχος μας είναι να αποκτήσει η Μεσσηνία κομβικό ρόλο στην Οικονομία της ευρύτερης περιοχής. Να μετατραπεί σε εμπορευματικό και τουριστικό κέντρο της Μεσογείου.

Παρά την ύπαρξη θεσμικού πλαισίου  για τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στο σύνολο της χώρας, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμιά απάντηση στην πρότασή μας για τη δημιουργία έστω και ενός εμπορευματικού κέντρου στη Μεσσηνία.

Συγκροτούμε για το σκοπό αυτό Αναπτυξιακούς Οργανισμούς Περιφέρειας με τη συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης, των Τοπικών Επιμελητηρίων και των Παραγωγικών Δυνάμεων.

Μέχρι στιγμής το μόνο που έχει εξαγγελθεί είναι οι 5 διαχειριστικές “αναπτυξιακές περιφέρειες”, για να διευκολύνουν τις απορροφήσεις των κονδυλίων του Δ ΚΠΣ. ‘Ολα τα κοινοτικά προγράμματα θα περάσουν στη διαχείριση αυτών των νέων σχημάτων, που θα διοικούνται από πρόσωπα στην πλειοψηφία τους διορισμένα από την Κυβέρνηση. Στη δική μας Αναπτυξιακή Περιφέρεια θα συμπεριλαμβάνονται ολόκληρη η Πελοπόννησος, η Αιτωλοακαρνανία και τα νησιά του Ιονίου. Περιμένουμε να δούμε αφ’ ενός ποιός θα είναι ο «κομβικός ρόλος» της Μεσσηνίας σ’ αυτό το σχήμα και στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής, αφ’ ετέρου κατά πόσον  θα δοθεί πράγματι η δυνατότητα στον κόσμο της περιφέρειας να πάρει τις τύχες της ανάπτυξης και της αποκέντρωσης στα χέρια του, ή εάν αντίθετα θα καταλήξουμε σε υπερσυγκέντρωση και σε ασφυκτικό κυβερνητικό έλεγχο, με πλήρη αποδυνάμωση των τοπικών κοινωνιών.

Δεν χωρίζουμε και δεν ξεχωρίζουμε τους Έλληνες. Βάζουμε οριστικό τέλος στις διακρίσεις και τους διαχωρισμούς τους χθες. Στην Ελλάδα του αύριο δεν θα υπάρχουν οι "δικοί μας" και οι "δικοί τους".

Σε... επιβεβαίωση των παραπάνω, είχαμε σωρεία διώξεων-υποβιβασμών – δυσμενών μεταθέσεων στελεχών στη Μεσσηνία, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την Πυροσβεστική Υπηρεσία, το ΙΚΑ, τις εφορίες, το ΣΔΟΕ, το Τελωνείο, το Λιμενικό Σώμα, το Αεροδρόμιο Καλαμάτας, τους εκπαιδευτικούς, τις «κρατικού ενδιαφέροντος» Τράπεζες (Αγροτική, Εμπορική) κ.α. Χώρια οι προσλήψεις δεκάδων χιλιάδων «ημετέρων» πανελλαδικά, με μεθοδευμένες συνεντεύξεις ή προκηρύξεις «κλειστού κυκλώματος», λ.χ. για τους Συμβούλους του ΟΑΕΔ, αλλά και η δημιουργία νέας γενιάς συμβασιούχων και εποχιακών, σε πολιτική ομηρεία. Τα αντίστοιχα στοιχεία για τη Μεσσηνία τα ζητήσαμε, αλλά σύμφωνα με απάντηση του αρμόδιου ΥΠΕΣΔΑ, δεν ήταν διαθέσιμα!

Αυξάνουμε τις κρατικές δαπάνες για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ

Αντί για 5% που υποσχέθηκε, οι κρατικές δαπάνες για την Παιδεία έπεσαν στο 3,58% του ΑΕΠ στον Προϋπολογισμό του 2005 και λόγω δημοσιονομικών περικοπών, δεν αναμένεται καμιά βελτίωσή τους για φέτος

Δίνουμε άμεση προτεραιότητα στις νέες τεχνολογίες

Η Ν.Δ. βρήκε έτοιμο πρόγραμμα εγκατάστασης 20.000 Η/Υ στα δημοτικά σχολεία όλης της χώρας από την προηγούμενη Κυβέρνηση, που θα έπρεπε να το είχε ολοκληρώσει από το Δεκέμβριο του 2004. Επιπλέον όμως δεσμεύτηκε και για 150.000 νέους Η/Υ στα σχολεία και διασύνδεση όλων των σχολικών μονάδων στο διαδίκτυο, για δωρεάν internet, φθηνό γρήγορο interner (ADSL) για τους φοιτητές κλπ. Τίποτα από αυτά δεν είδαμε στη Μεσσηνία!    

Αναβαθμίζουμε τα ΤΕΙ Καλαμάτας...

Επί ημερών διακυβέρνησης της Ν.Δ. δεν έγινε τίποτα ουσιαστικό, από όσα προβλέπονταν από το ν. 2916/2001 (ενίσχυση θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού τεχνικού προσωπικού κλπ). Προχώρησε η δημοπράτηση περάτωσης της Σπουδαστικής Εστίας, η χρηματοδότηση της οποίας είχε εγκριθεί από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Εγκρίθηκε η ίδρυση και λειτουργία του Παραρτήματος της Σπάρτης, θυμίζουμε όμως πως η μελέτη σκοπιμότητας έγινε επί ΠΑΣΟΚ. Επίσης, επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ εντάχθηκε στο ΕΠΕΑΕΚ το έργο κατασκευής της βιβλιοθήκης, τη δημοπράτηση του οποίου έκανε με καθυστέρηση η κυβέρνηση της Ν.Δ.  Από την προηγούμενη Κυβέρνηση εντάχθηκε επίσης και το έργο της κατασκευής των κτηρίων αμφιθεάτρων και αιθουσών διδασκαλίας, ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ.   Η χρηματοδότηση της λειτουργίας του ΤΕΙ γίνεται από το ΕΠΕΑΕΚ και όχι από τον τακτικό Προϋπολογισμό. Σε ότι αφορά στο άμεσο μέλλον, σημειώνουμε ότι η ρύθμιση της Κυβέρνησης για το 10 ως ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, μπορεί να οδηγήσει σε εισαγωγή στο ΤΕΙ Καλαμάτας μόνο 300 φοιτητών, δηλαδή σε δραματική μείωση των εισακτέων και σε κλείσιμο, αντί για αναβάθμιση των Σχολών, με αρνητικές συνέπειες και για την τοπική οικονομία.

....και δημιουργούμε

Μουσικό Σχολείο στην πόλη.

Το Μουσικό Σχολείο της Καλαμάτας ιδρύθηκε το 1993. Οι πιστώσεις που διατίθενται για τη λειτουργία του δεν βελτιώθηκαν επί διακυβέρνησης Ν.Δ, σε σχέση με το παρελθόν.  Στις αρχές της σχολικής χρονιάς, το Σχολείο λειτουργούσε χωρίς καθηγητές Μουσικής (!), μόνο με 1 ωρομίσθια καθηγήτρια κρουστών. Υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε μουσικά όργανα, απαραίτητα για τη λειτουργία του. Ενώ οι 13 αναγκαίοι για τη λειτουργία του καθηγητές Μουσικής έπρεπε μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου να βρίσκονται στο σχολείο, το 2004 και το 2005 τα μαθήματα μουσικής ξεκίνησαν, με ευθύνη του Υπουργείου, στα μέσα Νοεμβρίου.

Σε εκκρεμότητα είναι το θέμα του νέου κτιρίου του, στην οδό ‘Αγρας, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης. Το έργο εκτελείται από τον ΟΣΚ με εποπτεία της Ν.Α. Μεσσηνίας, με εγκεκριμένες πιστώσεις 600.000.000 δρχ. και αναμένεται να είναι έτοιμο σε 2 χρόνια από σήμερα.

Δημιουργούμε τις υποδομές που χρειάζεται ο Νομός. Δεν μπορεί να διανύουμε τον 21ο αιώνα και να συναντούμε στη Μεσσηνία λυόμενα δημοτικά και νηπιαγωγεία. Δεν μπορεί να υπάρχουν εδώ, ακόμη και σήμερα, σχολεία με αμίαντο.

Την ώρα που πανηγυρικά εγκαινιάστηκε το 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, σχολείο που περατώθηκε από χρηματοδότηση της προηγούμενης Κυβέρνησης, οι μαθητές των 3ου, 11ου, 13ου, 24ου Νηπιαγωγείων Καλαμάτας, καθώς και των Νηπιαγωγείων Κορώνης, Στούπας κ.α στεγάζονται σε αίθουσες ακατάλληλες να φιλοξενήσουν μαθητές αυτής της ευαίσθητης ηλικίας.

Τα κτίρια των 8ου, 10ου, 17ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, όπως και των Δημοτικών Σχολείων Κάμπου, Ασπροχώματος και Λέϊκων δεν μπορούν να καλύψουν σύγχρονες ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Στην Καλαμάτα, το 8ο και 17ο Δημοτικό Σχολείο και το 24ο και 20ο Νηπιαγωγείο παραμένουν σε λυόμενα. 

Στο πλαίσιο αντικατάστασης του αμίαντου από τα σχολεία (Λευκοχώρας, Ζευγολατιού, Σουληναρίου, Νηπιαγωγείου Λέϊκων και 20ού Νηπιαγωγείου Καλαμάτας), οι υπεύθυνοι είτε τα έκλεισαν (Λευκοχώρα, Ζευγολατιό), είτε τα μετέφεραν σε άλλα ακατάλληλα κτίρια (Σουληνάρι, Λέϊκα), είτε προχώρησαν σε συστέγαση (20ο Νηπιαγωγείο, 4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας).

Οι τακτικές επιχορηγήσεις προς τη Ν.Α. Μεσσηνίας για προγράμματα σχολικής στέγης ανήλθαν το 2004 σε 800.000 ευρώ, έναντι 700.000 το 2003 και 880.410,86 το 2003.  ‘Εργα που εντάχθηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση στο ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (2000-2006) αφορούσαν:

- κτιριακές παρεμβάσεις για εργαστήρια Ενιαίου Λυκείου Ν. Μεσσηνίας, πρ/σμού 433.549,32 ευρώ, που ολοκληρώθηκαν.

- προμήθεια εξοπλισμού εργαστηρίων Ενιαίου Λυκείου Ν. Μεσσηνίας, πρ/σμού 476.312,98 ευρώ, που ολοκληρώθηκε.

-  προμήθεια εξοπλισμού εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών Ενιαίου Λυκείου Ν. Μεσσηνίας, β’ φάση, πρ/σμού 361.009 ευρώ (σε εξέλιξη)

- προμήθεια εξοπλισμού για τα μουσικά σχολεία του Ν. Μεσσηνίας, πρ/σμού 102.570 ευρώ (σε εξέλιξη)

-  Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Κτηριακές παρεμβάσεις, προμήθεια εξοπλισμού) σε όλη τη χώρα, Ν. Μεσσηνίας, πρ/σμού 49.560.21 ευρώ (σε εξέλιξη)

- Κτιριακές παρεμβάσεις και προμήθεια εξοπλισμού σε όλη τη χώρα για ΤΕΕ-ΣΕ-ΣΕΚ Νομού Μεσσηνίας, πρ/σμού 747.893,28 (έργο σε εξέλιξη)

- Κτιριακές παρεμβάσεις και προμήθεια εξοπλισμού για τη στέγαση και λειτουργία σχολικής βιβλιοθήκης σε 108 ΤΕΕ, Ν. Μεσσηνίας πρ/σμού 94.142 ευρώ.  

Από το ΕΠΕΑΕΚ Ι των ετών 1995-1999, ο Ν. Μεσσηνίας συμμετείχε α) στο Πρόγραμμα Σχολικών Βιβλιοθηκών (δημιουργία 11 βιβλιοθηκών, με μέσο κόστος 11 εκ. δρχ. η καθεμία και χρηματοδότηση ΕΤΠΑ)

β) στο έργο «Εξοπλισμός Πληροφορικής στα σχολεία πρ/σμού 3,9 δις δρχ.

γ) στο έργο «Προμήθεια εξοπλισμού και εποπτικών μέσων διδασκαλίας» πρ/σμού 3 δις δρχ. με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΚ

δ) επίσης, χρηματοδοτήθηκε το έργο «14ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας», με 314.000.000 δρχ. 

Περισσότεροι από 100 χιλ. δικαιούχοι βρίσκονται αντιμέτωποι με περικοπές των επιδοτήσεων κατά 40%. Ταλαιπωρούνται με ενστάσεις και καθυστερήσεις, χωρίς να παίρνουν υπεύθυνες απαντήσεις. Και όλα αυτά γιατί είμαστε η μόνη Ευρωπαϊκή Χώρα που δεν έχει ολοκληρωμένο Ελαιοκομικό Μητρώο. Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι παραγωγοί σταφίδας.

Το ελαιοκομικό και το αμπελουργικό μητρώο παραδόθηκαν τον Οκτώβριο του 2003, αλλά περιείχαν λάθη, κυρίως σε ότι αφορά στις εκτάσεις.

Από την 1-1-2004 άρχισαν οι αιτήσεις για διορθώσεις και άλλες μεταβολές (αγοραπωλησίες κλπ), οι οποίες όμως ουδέποτε συμπληρώθηκαν στο αντίστοιχο ελαιοκομικό μητρώο.

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δεν έχει ακόμα αναδείξει ανάδοχο για να ολοκληρωθεί το Μητρώο. Αποτέλεσμα αυτών ήταν να εντείνονται τα προβλήματα, ιδίως ενόψει της εφαρμογής της νέας ΚΑΠ, να μη ληφθεί υπ’ όψιν το Ελαιοκομικό Μητρώο όσον αφορά στις εκτάσεις στα προσωρινά ατομικά δικαιώματα και να υπάρχει απόκλιση, συνεπώς και πολλές ενστάσεις, πάνω από 70% των οποίων αφορά στις εκτάσεις.

Αντί η Κυβέρνηση να επιταχύνει τις διαδικασίες διόρθωσης-συμπλήρωσης του Μητρώου, όπως προεκλογικά δεσμεύτηκε, με νεότερη απόφασή του ο ΟΠΕΚΕΠΕ προσπαθεί με αλχημείες να ανταποκριθεί στις καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής των στοιχείων στην Ε.Ε. Αποφάσισε να μη γίνουν πλέον ενστάσεις όσον αφορά στις διαφορές μεταξύ των εκτάσεων που αναφέρονται στο ελαιοκομικό Μητρώο και των στρεμμάτων που αναφέρονται στους πίνακες των προσωρινών δικαιωμάτων, μεταθέτοντας δηλαδή και πάλι το πρόβλημα στο μέλλον.

‘Οταν όμως ο κ. Καραμανλής στηλίτευε εκ του ασφαλούς τα προβλήματα του Ελαιοκομικού Μητρώου και υποσχόταν «Ολοκληρωμένο Μητρώο» προεκλογικά στην Καλαμάτα, δεν διευκρίνισε πως αυτό θα γίνει μέσα από ενστάσεις ( στη λογική του «δήλωσέ το για να το σώσεις») και με «χαράτσι» που θα πλήρωναν οι ίδιοι οι αγρότες

Έχουμε ολοκληρωμένο πρόγραμμα για τη δυναμική επανένταξη των παραγωγών στην καρδιά της οικονομικής ζωής. Δίνουμε έμφαση στην ποιότητα της παραγωγής.

Το Πρόγραμμα δεν το είδαμε… Είδαμε όμως να μειώνεται κατακόρυφα το εισόδημα των παραγωγών, να αυξάνεται κατακόρυφα το κόστος παραγωγής, (αλλά αυτό να μην αποτελεί πρόβλημα για την Κυβέρνηση, ούτε σ’ ότι αφορά τον ΦΠΑ των εισροών, που τον αύξησε αντι να τον μειώσει, ούτε σ’ ότι αφορά στα καύσιμα) και αθρόες εισαγωγές προϊόντων-μαϊμούδων από τρίτες χώρες (κρασιά, πατάτες κλπ) που βαφτίζονται ελληνικά και συμπιέζουν τις τιμές παραγωγού, χωρίς τελικά να ωφελείται –λόγω της αισχροκέρδειας στην αγορά- ούτε ο καταναλωτής. Μάλιστα οι καταναλωτές συχνά φτάνουν να πληρώνει το 4πλάσιο της τιμής που εισπράττουν οι παραγωγοί! Ακόμα και η συγκυριακά βελτιωμένη τιμή του λαδιού (λόγω προβλημάτων στην παραγωγή της Ιταλίας και της Ισπανίας) απειλείται από τον Κανονισμό της Ε.Ε. που υπέγραψε η Κυβέρνηση, σύμφωνα με τον οποίο μπορούν να επιτραπούν αδασμολόγητες εισαγωγές ελαιολάδου από τρίτες χώρες, εάν η τιμή ξεπεράσει ένα ορισμένο πλαφόν.

Τα πράγματα δεν είναι καλύτερα στον τομέα της κτηνοτροφίας, για τη στήριξη της οποίας δεν έγινε τίποτα, ενω υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε έργα υποδομής. Η οργάνωση των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων παραμένει υποτυπώδης, ενω δεν υπάρχουν πιστοποιημένα σφαγεία για τη στήριξη βιολογικής κτηνοτροφίας στο Νομό, ούτε σχεδιασμός για την εμπορία και τη διακίνηση κτηνοτροφικών προϊόντων.

Δεσμεύομαι να είμαι προσωπικά παρών στις κοινοτικές μάχες, για τα αγροτικά προϊόντα μας, για το συμφέρον του αγρότη μας

Το πόσο κράτησε αυτή τη δέσμευση, είναι γνωστό πανελλαδικά.

Στηρίζουμε τη σύγχρονη τυποποίηση και τη μεταποίηση. Και αυτό αφορά ιδιαίτερα το ελαιόλαδο, το "χρυσάφι της Μεσσηνίας". Σήμερα οι τιμές που εισπράττουν οι παραγωγοί μας είναι σημαντικά χαμηλότερες από αυτές που εξασφαλίζουν οι Ιταλοί και οι Ισπανοί, που εισάγουν το δικό μας λάδι χύμα για να βελτιώσουν τις δικές τους ποιότητες. Εδώ, στη Μεσσηνία τυποποιείται μόνο το 15% της παραγωγής και εξάγεται τυποποιημένο πολύ λιγότερο από το μισό.

Δεν έγινε καμιά σοβαρή προσπάθεια στον τομέα της τυποποίησης-μεταποίησης του λαδιού. Το ελαιόλαδο εξακολουθεί να διακινείται σε μεγάλο ποσοστό χύμα, χωρίς ταυτότητα και χωρίς πιστοποίηση. Ενώ υποσχέθηκε ότι θα στηρίξει την ονομασία προέλευσης των προϊόντων, μόνο η επαρχία Καλαμάτας έχει, εδώ και χρόνια, ονομασία προέλευσης για το ελαιόλαδο. Μόλις πρόσφατα η ΕΑΣ Μεσσηνίας δήλωσε ότι υπέβαλε φάκελο για επέκταση της ΠΟΠ σε όλο το Νομό, αλλά οι διαδικασίες έγκρισης είναι χρονοβόρες, ενώ δεν διατίθενται από το Υπουργείο τα απαραίτητα κονδύλια για τη μελέτη τεκμηρίωσης, ούτε υπήρξε ενημέρωση των παραγωγών και των φορέων τους για να στηριχτεί η πρόταση και να έχει προοπτική στην Ε.Ε.

Βασική επιδίωξή μας η στήριξη της Ονομασίας Προέλευσης των προϊόντων μας.

Ούτε γι’ αυτό έχει γίνει τίποτα. Μόνο η επαρχία Καλαμάτας έχει, εδω και χρόνια, ονομασία προέλευσης για το ελαιόλαδο. Μόλις πρόσφατα η ΕΑΣ Μεσσηνίας υπέβαλε φάκελο για επέκταση της ΠΟΠ σε όλο το Νομό, αλλά οι διαδικασίες έγκρισης είναι χρονοβόρες, ενω δεν υπήρξε ενημέρωση των παραγωγών και των φορέων τους για να στηριχτεί η πρόταση και να έχει προοπτική στην Ε.Ε.

Για τις ελιές Καλαμών υπάρχει ΠΟΠ, αφ’ ενός όμως φθίνει η καλλιέργεια, αφ’ ετέρου η παραγωγή και το εμπόριο στη χώρα μας δέχεται σοβαρότατο πλήγμα από παρατυπίες σε όλα τα στάδια εμπορίας και κατά τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων αυτού του είδους, που έχουν εισαχθεί από τρίτες χώρες και από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι πλημμελείς έλεγχοι επιτρέπουν την εισαγωγή, την τυποποίηση, την αποστολή και την εξαγωγή μεγάλων ποσοτήτων επιτραπέζιων ελιών που έχουν ‘ελληνοποιηθεί’ και διακινούνται στην εσωτερική, στην κοινοτική και στην εξωτερική αγορά χωρίς να πληρούν τις προδιαγραφές ποιότητας και εμπορίας, που προβλέπονται από τους ισχύοντες Κοινοτικούς και Διεθνείς Κανονισμούς και χωρίς να συμβαδίζουν με τα ισχύοντα εθνικά πρότυπα.

Δημιουργούμε για τις ανάγκες ολόκληρης της περιοχής, Γεωργικό Τεχνολογικό Πάρκο με δυνατότητες συσκευασίας προϊόντων και προώθησης τους στην αγορά.

Δεν έγινε απολύτως τίποτε. Σε σχετική Ερώτηση του Δ. Κουσελά, ο μεν Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης δήλωσε πλήρη άγνοια, ο δε Υπουργός Ανάπτυξης απάντησε, στις 10-1-06, ότι … περιμένει να υποβληθεί σχετική πρόταση στη Γ.Γ. ‘Ερευνας και Τεχνολογίας, χωρίς να διευκρινίζει από ποιους και με τι προϋποθέσεις! Το βέβαιο είναι ότι το πάρκο δεν προτίθεται να το προωθήσει, ούτε να το υλοποιήσει η Κυβέρνηση του κ. Καραμανλή!

Ιδρύουμε Τοπικά Κέντρα Αγροτικής Ανάπτυξης για την επιστημονική στήριξή του αγρότη

Τα Τοπικά Κέντρα Αγροτικής Ανάπτυξης, που η Κυβέρνηση θέσπισε με το νόμο  του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, που ψηφίστηκε πέρυσι, είναι μακριά από τους παραγωγούς και τις ανάγκες τους. Δεν έχουμε δημιουργία ενός κέντρου ανά αγροτικό δήμο, αλλά προβλέπεται η λειτουργία του μόνο στην έδρα του Νομού! Κι ενώ δεν έχει λειτουργήσει το ένα Κέντρο Αγροτικής Ανάπτυξης στη Μεσσηνία, την ίδια  στιγμή καθημερινά απαξιώνονται, με μείωση των προϋπολογισμών και άρνηση στελέχωσής τους, οι περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου, τα Περιφερειακά Κέντρα Προστασίας Φυτών και Ελέγχου, τα Κτηνιατρικά Εργαστήρια, τα παραρτήματα του ΕΘΙΑΓΕ, περιθωριοποιούνται και αποψιλώνονται από αρμοδιότητες οι Υπηρεσίες Αγροτικής Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.

Ρυθμίζουμε τα ληξιπρόθεσμα αγροτικά χρέη. Δίνουμε οριστική λύση στο πρόβλημα με τα πανωτόκια, σύμφωνα με την πρόταση νόμου, που καταθέσαμε στη Βουλή

‘Αλλο ο νόμος που τελικά ψηφίστηκε και άλλο η παλαιότερη Πρόταση νόμου της Ν.Δ. Παρά το χαμηλό ποσοστό των αγροτών που μπόρεσαν μέχρι σήμερα να επωφεληθούν από τη ρύθμιση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, για τους αρμόδιους Υπουργούς «δεν υφίσταται πρόβλημα», ούτε διαψεύστηκαν οι ελπίδες δεκάδων χιλιάδων αγροτών, που τελικά παραμένουν ακάλυπτοι.

Το πρόβλημα αυτό, δηλαδή ότι υπάρχουν κενά στη ρύθμιση και ότι θα πρέπει να ρυθμιστεί το θέμα και για όσους αγρότες δεν μπορέσουν να καλυφθούν, το είχε αναγνωρίσει ο κ. Καραμανλής, στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την αγροτική πολιτική το Φεβρουάριο του 2005, αλλά δεν υφίσταται για τους Υπουργούς του, επομένως δεν απαιτείται η λήψη κανενός μέτρου και καμιάς βελτίωσης! ‘Όπως «δεν υφίσταται θέμα» αυθαίρετης και άνισης μεταχείρισης των αγροτών από τις άλλες, πλην της ΑΤΕ, Τράπεζες, οι οποίες απορρίπτουν σωρηδόν τις αιτήσεις, καθιστώντας επί της ουσίας ανενεργό το νόμο, όπως επανειλημμένα καταγγέλθηκε ακόμα και από φιλοκυβερνητικά στελέχη του αγροτικού χώρου.

Ανασυγκροτούμε και στηρίζουμε τον ΕΛΓΑ, με τη δέσμευση ότι οι αποζημιώσεις θα καταβάλλονται μέσα σ’ ένα τρίμηνο και σε περίπτωση καθυστέρησης θα καταβάλλονται έντοκα. Είπα και το ξαναλέω. Τα κράτος θα μάθει να σέβεται τον πολίτη

Πρώτο μέλημά μας είναι να αποζημιωθούν έγκαιρα όσοι επλήγησαν από την πρόσφατη κακοκαιρία.

Οι 3 μήνες καταβολής της αποζημίωσης από την αίτηση, έγιναν 3 μήνες από την εκτίμηση της ζημιάς και πρακτικά πάνω από 5-6 μήνες σε πολλές περιπτώσεις. ‘Οσο για έντοκη καταβολή, ούτε λόγος! Απαντούν εύγλωττα σε αυτό, τα σοβαρά προβλήματα και οι μεγάλες καθυστερήσεις που αντιμετώπισαν οι παραγωγοί στο νομό μας, για να λάβουν:

α) τις αποζημιώσεις από παγετό στις 2-4-05 και 22-4-05 σε αμπελοειδή της Πυλίας και ειδικότερα στα Δ.Δ. Μεσοποτάμου, Καλοχωρίου, Χαραυγής, Σουληναρίου, Κουκουνάρας, Βλαχόπουλου.

β) τις αποζημιώσεις ΠΣΕΑ (για τον παγετό του Φεβρουαρίου 2004) για ζημιές σε παραγωγή, σε εγκαταστάσεις και φυτικό κεφάλαιο, σε όλη τη Μεσσηνία.

Μόλις πριν λίγες μέρες οι αρμόδιοι της Κυβέρνησης άρχισαν να καταβάλλουν – και σε ελάχιστους παραγωγούς- τις αποζημιώσεις για απώλεια παραγωγής, ενώ η καταβολή αποζημιώσεων για το φυτικό κεφάλαιο δεν έχει καν ξεκινήσει, αφού οι εκτιμήσεις αποδόσεων παραγωγής που ζητούσε η Κοινότητα για την έγκριση του προγράμματος εστάλησαν από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου μόλις τον Ιούλιο του 2005 και η αναγκαία εξατομίκευση ζημιών δεν έχει ακόμα γίνει!

Δημιουργούμε αξιόπιστους και αποτελεσματικούς μηχανισμούς για την έγκαιρη καταβολή των κοινοτικών επιδοτήσεων, με τρόπο δίκαιο, χωρίς κομματικές ή άλλες σκοπιμότητες. Πρώτο μέλημα μας είναι να αρθούν οι αδικίες και να δικαιωθούν οι ελαιοπαραγωγοί που στερούνται αδικαιολόγητα καθαρό εισόδημα

Δεν δημιουργήθηκε τίποτα καινούργιο. Ως προς τα κριτήρια αξιολόγησης των ενστάσεων, εφαρμόζουν τα ίδια αυτά που «μετά βδελυγμίας» κατήγγελναν προεκλογικά και μάλιστα με ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα ( αυθαίρετη οριζόντια περικοπή 20% στην εξόφληση επιδοτήσεων ελαιολάδου 2002-2003, σοβαρές καθυστερήσεις στην προκαταβολή επιδοτήσεων 2003-2004 κλπ).

Κάθε χρόνο η εκκαθάριση της επιδότησης του ελαιολάδου γινόταν τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο. Φέτος η εξόφληση της επιδότησης ξεκίνησε στα τέλη Οκτώβρη.

Ο νομός προσφέρεται για θεματικό εξειδικευμένο Τουρισμό, σε ετήσια βάση.

Πρέπει λοιπόν:

-Να αναδείξουμε τα πολιτιστικά μνημεία.

Αγνοείται η τύχη των κάστρων της Καλαμάτας, της Μεθώνης, της Κορώνης κ.α, αλλά και πλήθους βυζαντινών ναών ιστορικής αξίας και αρχαιολογικών χώρων της Μεσσηνίας, είτε διότι το ΥΠΠΟ ακόμα «αναζητεί τα κονδύλια», μη αναλαμβάνοντας καμιά δέσμευση, είτε γιατί ακόμα μελετά.. τις μελέτες! Αιτήματα για δημιουργία νέων Μουσείων, που θ’ αναδείξουν κατάλληλα σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους όπως την αρχαία Μεσσήνη, παραπέμπονται στις καλένδες!

Να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες τουριστικής ανάπτυξης του Νομού, τους ορεινούς όγκους του Ταϋγέτου και της Τριφυλλίας

Θα χρειαστούν πολλές προσπάθειες ακόμα, που προς το παρόν γίνονται μόνο από τον διανομαρχιακό φορέα ανάπτυξης του Ταϋγέτου, για την ανάδειξή του και τη μετατροπή τμήματός του σε εθνικό πάρκο. ‘Οσο για την αξιοποίηση των ευκαιριών και την ανάδειξη των ορεινών όγκων της Τριφυλίας, ψάχνουμε για πρωτοβουλίες αυτής της Κυβέρνησης και δεν βρίσκουμε!

- Να ενισχύσουμε την τουριστική υποδομή, λαμβάνοντας όλα τα μέτρα για την προστασία του Μεσσηνιακού κόλπου. Ιδίως, μάλιστα, με την κατασκευή των απαραίτητων βιολογικών καθαρισμών.

Τίποτα νεότερο, πέρα από την ΠΟΤΑ που δημιούργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση.

Κανένα μέτρο για την προστασία του Μεσσηνιακού κόλπου.

‘Οσο για τους βιολογικούς καθαρισμούς:

- Ο βιολογικός καθαρισμός του Μελιγαλά, έργο που ξεκίνησε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, με αγορά οικοπέδου το 2003, προεντάχθηκε το 2003 και πήρε οριστική απόφαση ένταξης στις 20/9/2005. Το έργο, μετά τη λήψη άδειας δημοπράτησης για τη μελέτη και κατασκευή του, αναμένεται να τελειώσει στα τέλη του 2006.

- Ο βιολογικός καθαρισμός της Μεθώνης, εντάχθηκε στο Γ’ ΚΠΣ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δόθηκε άδεια δημοπράτησής του το Μάρτιο του 2005 και έχουν δημοπρατηθεί τα 2 υποέργα, τα δίκτυα της Μεθώνης και η εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων, που εκτελούνται από τη ΔΕΚΕ. Υπό δημοπράτηση είναι ο αγωγός Μεθώνης-Φοινικούντας και το δίκτυο της Φοινικούντας, στα οποία αναμένεται να εγκατασταθεί ανάδοχος μέσα στο 2006.

- Ο βιολογικός καθαρισμός της Κυπαρισσίας είχε ενταχθεί στο Γ ΚΠΣ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, από το 1997, αλλά καθυστέρησε η ένταξη και η εκκίνηση της διαδικασίας δημοπράτησής του λόγω αλλαγής στις μελέτες χωροθέτησης του έργου από τη δημοτική αρχή, η οποία αργότερα επανήλθε στις αρχικές μελέτες.

Βάζουμε "μπρος" στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας, με σημαντικές παρεμβάσεις στο χώρο των υποδομών και απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον

Ο σεβασμός της Κυβέρνησης στο περιβάλλον και στην ποιότητα της τουριστικής ανάπτυξης της Μεσσηνίας φάνηκε με την «παρ’ ολίγον έγκριση» της εγκατάστασης εργοστασίου παραγωγής ρεύματος από λιγνίτη στο Ακριτοχώρι, που θα είχε σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον, την αγροτική παραγωγή και τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής. Μέχρι την τελευταία στιγμή η Κυβέρνηση «πετούσε το μπαλάκι» στη ΡΑΕ και η ΡΑΕ στην Κυβέρνηση. Αν δεν είχαν υπάρξει οι μαζικές και συντονισμένες αντιδράσεις όλων των φορέων και των πολιτών της Μεσσηνίας, καθώς και αλλεπάλληλες παρεμβάσεις της Αντιπολίτευσης μέσα και έξω από τη Βουλή, κινδυνεύαμε πράγματι να δούμε στην πράξη την «περιβαλλοντική ευαισθησία» του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησής του και το πώς αντιλαμβάνονται τη « στήριξη της τουριστικής ανάπτυξης» στη Μεσσηνία!

Προωθούμε άμεσα:

Τα επανειλημμένα «προωθούμε άμεσα...» και ο συνήθης «ενεστώτας διαρκείας» του κ. Καραμανλή μεταφράζονται είτε σε πλήρη άγνοια των προβλημάτων, των διαδικασιών και των αναγκαίων χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων που στο σύνολό τους ξεκίνησαν επί ΠΑΣΟΚ, είτε σε συνειδητή προσπάθεια παραπλάνησης των πολιτών της Μεσσηνίας! Δυστυχώς γι’ αυτόν, η πραγματικότητα και οι επιδόσεις της Κυβέρνησής του, για κάθε έργο για το οποίο δεσμεύτηκε, απέχουν πολύ από τις διακηρύξεις του!

Την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας.

Η Ε.Ο. Τρίπολης –Καλαμάτας είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη Κυβέρνηση και η ολοκλήρωσή της είχε σχεδιαστεί να γίνει με σύμβαση παραχώρησης. Η α’ φάση του έργου (προεπιλογή κατασκευαστικών ομίλων) και οι απαιτούμενες μελέτες είχαν προχωρήσει ή ολοκληρωθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση, τα δε τεύχη δημοπράτησης της β’ φάσης θα μπορούσαν να είναι έτοιμα από τον Οκτώβριο του 2004 για να δοθούν στους ενδιαφερόμενους ομίλους. Ωστόσο, υπήρξε παραπέρα καθυστέρηση της δημοπράτησης τουλάχιστον κατά 1 έτος από την παρούσα Κυβέρνηση, λόγω της αλλαγής του συστήματος ανάδειξης αναδόχων- κατάργηση του μαθηματικού τύπου και γενικότερων καθυστερήσεων.

Μέχρι τις 30-11-2005 οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι καλούντο να καταθέσουν τις προσφορές τους για αξιολόγηση, χωρίς να προβλέπεται κάποιο χρονοδιάγραμμα γι’ αυτή την αξιολόγηση! Ακόμα και σήμερα, δεν έχουν καταφέρει να ανοίξουν τις προσφορές (έπαιξαν ρόλο και οι απόψεις του κ. Κεφαλογιάννη για ‘καραγκιόζηδες, διαπλοκή κλπ…), που αναμένεται να ανοιχθούν τη Δευτέρα. Μετά το άνοιγμα των προσφορών και την ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, θα χρειαστεί κύρωση της αντίστοιχης σύμβασης από τη Βουλή και μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, απαιτούνται τουλάχιστον 4,5 χρόνια! Κατόπιν αυτού, είναι εξαιρετικά αμφίβολο κατά πόσο θα τηρηθεί η δέσμευση του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά ότι όλη η Ε.Ο. Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, μαζί με το Λεύκτρο- Σπάρτη και τον περιμετρικό της Καλαμάτας θα έχουν ολοκληρωθεί το 2010!

Στο μεταξύ, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ακόμα και στη συντήρηση του παλαιού οδικού δικτύου, στο κομμάτι Παραδείσια-Τσακώνα, με κινδύνους για την ασφάλεια και ταλαιπωρία των οδηγών.

Σε ότι αφορά στο έργο της σήραγγας Ραψομμάτη και των προσβάσεων σε αυτήν, εντάχθηκε από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στο Β’ ΚΠΣ και η α’ φάση του έργου ολοκληρώθηκε το 2003. Σήμερα βρίσκεται στη β’ φάση κατασκευής, με σχεδιαζόμενη αποπεράτωση τον Οκτώβριο του 2006. Λόγω αλλαγής του νόμου ανάδειξης των αναδόχων καθυστέρησαν οι διαδικασίες και η έναρξη των εργασιών, ενώ υπάρχουν σοβαρές εμπλοκές στα υποτμήματα από Αθήναιο ως Λεύκτρο, οπότε το έργο δεν προβλέπεται να είναι έτοιμο στη συγκεκριμένη προθεσμία, παρά τη ρητή δέσμευση του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά, τον Απρίλιο του 2005, ότι η σήραγγα θα ανοίξει το 2007, αφού στην καλύτερη περίπτωση θα παραδοθεί τέλη του 2007 με αρχές του 2008.

Για το 2008 αναμένεται να είναι έτοιμες και οι 4 γέφυρες στο κομμάτι Παραδείσια-Τσακώνα. Το έργο, προϋπολογισμού 110 εκ. ευρώ, χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσής του έχει οριστεί στους 32 μήνες. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, αν δεν προκύψουν ενστάσεις και προσφυγές, το έργο θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2006 και θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2008 με αρχές 2009, ενώ η δέσμευση του υπουργού Γιώργου Σουφλιά τον περασμένο Απρίλιο ήταν ότι το Σεπτέμβριο του 2005 το έργο θα είχε ανάδοχο...

- Την κατασκευή του Δυτικού Οδικού ’ξονα από εδώ στην Πάτρα

Ο Δυτικός Οδικός ‘Αξονας της Ιόνιας οδού ( τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα) είχε σχεδιαστεί προ τριετίας, από την προηγούμενη Κυβέρνηση, να κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης. Είναι γνωστές οι περιπέτειες που είχε και τα σχέδια της Κυβέρνησης να σταματήσει στον Πύργο. Μετά την έστω και καθυστερημένη αναδίπλωση του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά, ύστερα από σοβαρές αντιδράσεις σύσσωμων των φορέων και των πολιτικών δυνάμεων της Μεσσηνίας, το έργο σχεδιάζεται να εκτελεσθεί με σύμβαση παραχώρησης σε ιδιώτες και να περιλάβει και το τμήμα Πύργος-Τσακώνα-Καλαμάτα.

Κανονικά μέχρι τα μέσα του 2005 έπρεπε να είχε αναδειχθεί ο παραχωρησιούχος για την έναρξη και την τμηματική κατασκευή του έργου με πόρους του Γ’ ΚΠΣ, στο οποίο είχε ενταχθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Επίσης, μέχρι τα τέλη του 2004 έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές υποστηρικτικές και περιβαλλοντικές μελέτες για να οριστικοποιηθούν οι όροι του διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης.

Μετά από σοβαρή καθυστέρηση σε σχέση με τις παραπάνω προσθεσμίες και παρά τη δέσμευση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά, τον Απρίλιο του 2005, ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το 2012, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης των προσφορών, που θα κατατεθούν το καλοκαίρι του 2006, ούτε και χρονοδιάγραμμα περάτωσης του έργου από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης!

-Την ταχεία προώθηση των περιφερειακών οδικών δικτύων

- Οδικός ‘Αξονας Καλαμάτας-Καρδαμύλης-Αρεόπολης(1η Επαρχιακή Οδός συνολ. μήκους 67 χλμ) : εντάχθηκαν στο Γ’ ΚΠΣ μόνο 1,8 χλμ από Σωτηριάνικα μέχρι νέα Γέφυρα Κοσκάραγας. Για το τμήμα Γέφυρα Αλμυρού-Σωτηριάνικα και Φονέας-Ρίγκλια πρέπει να υπάρξει μελέτη.

- Οδικός ‘Αξονας Καλαμάτας-Πύλου ( 82η Εθνική Οδός – δευτερεύον εθνικό δίκτυο) : Το έργο δεν έχει καμιά ελπίδα ένταξης στο Γ’ ΚΠΣ, σε απάντηση όμως Ερώτησης, υπήρξε δέσμευση του υφυπ. ΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλου για ένταξη σχετικής μελέτης, που θα προκηρυχθεί και θα ανατεθεί, χρηματοδοτούμενη ακόμα και από εθνικούς πόρους, εντός του 2006. Παραμένει συνολικά άγνωστο πότε θα γίνει η αναγκαία ανακατασκευή του δρόμου, που είναι απαραίτητη ενόψει και της λειτουργίας της ΠΟΤΑ το 2008.

- Οδικός ‘Αξονας Φιλιατρών-Πύλου (9η Εθνική Οδός - δευτερεύον εθνικό δίκτυο): Από αυτήν μόνο για το κομμάτι Γαργαλιάνοι – Ρωμανού (νέα χάραξη) μήκους 11,5 χλμ. πιθανολογείται η οριστική του ένταξη στο Γ’ ΚΠΣ. Για το τμήμα Φιλιατρών- Γαργαλιάνων και Ρωμανού-Γιάλοβας έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, πλην των γεωτεχνικών και των απαλλοτριώσεων, αλλά παραμένει άγνωστο αν θα ενταχθεί στο Δ’ ΚΠΣ ή όχι. Για το κομμάτι Γιάλοβα-παράκαμψη Πύλου δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη.

- Οδικός ‘Αξονας Ριζόμυλου-Κορώνης (9η Επαρχιακή Οδός): Δεν έχει ολοκληρωθεί οριστική μελέτη (εκκρεμούν η γεωτεχνική, τεχνικών έργων και κτηματολογίου).

- Οδικός ‘Αξονας Μεθώνης-Πύλου (9η Εθνική Οδός - δευτερεύον εθνικό δίκτυο): Δεν υπάρχει μελέτη.

-Τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής υποδομής

Η ανακαίνιση του σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Αργους- Κορίνθου, προϋπολογισμού 65.000.000 ευρώ, είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Η εργολαβία στο τμήμα Κορίνθου-‘Αργους-Ανδρίτσας αναμενόταν να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2006. Η άλλη εργολαβία, που ήδη ήταν σε εξέλιξη, στο τμήμα Ανδρίτσας-Τρίπολης-Καλαμάτας αναμενόταν να ολοκληρωθεί το β’ εξάμηνο του 2005, αλλά δεν ολοκληρώθηκε.

Παράλληλα, είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη Κυβέρνηση η δημοπράτηση έργων συντήρησης της γραμμής Πάτρα-Πύργος και Πύργος-Κυπαρισσία, που κατακυρώθηκαν την 1-7-2004. ‘Οσο για την προμήθεια τροχαίου υλικού, railbus κλπ, ο ΟΣΕ είχε υπογράψει τη σχετική προγραμματική συμφωνία από το 1997 για την προμήθεια νέων railbus, τα οποία παραλήφθηκαν στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας και έχουν μπεί σε κυκλοφορία. Ανοικτό παραμένει το θέμα της επαναλειτουργίας της γραμμής Καλαμάτα-Μεσσήνη.

Σε ότι αφορά στο Δυτικό Σιδηροδρομικό άξονα, έργο που επίσης σχεδιάστηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, παρά τη –στα λόγια- αναγνώριση της σημασίας του από την Κυβέρνηση της Ν.Δ, ουσιαστικά αγνοείται πλέον η τύχη του. Μετά από πολύμηνη απραξία των αρμόδιων υπηρεσιών, ο ΟΣΕ ακύρωσε τις προκηρύξεις για την εκπόνηση των μελετών του Δυτικού Σιδηροδρομικού ‘Αξονα, που είχαν γίνει από την προηγούμενη Διοίκηση, το Δεκέμβριο του 2003 και είχαν ενταχθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ για το 2004. Τώρα επαναπροκηρύσσει τις μελέτες μόνο για το τμήμα Τρίκαλα-Κοζάνη-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα και δεν έχει πάρει καμιά απόφαση για το κύριο τμήμα Ιωάννινα-Αγρίνιο-Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, που έχει «εξαφανιστεί», ως «μη ώριμο» κατά την Κυβέρνηση, και από τις προτάσεις για ένταξη στο Δ’ ΚΠΣ, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με την απόφαση 884/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η προθεσμία ολοκλήρωσης των εργασιών του τμήματος Ιωάννινα-Αντίρριο και Ρίο-Καλαμάτα είναι το 2014. ‘Ολα αυτά δημιουργούν βάσιμες υπόνοιες για οριστική ματαίωση, από την Κυβέρνηση της Ν.Δ, ενός έργου κομβικής σημασίας για τουλάχιστον 1,5 εκατομμύρια κατοίκους και για την ανάπτυξη ολόκληρης της Νοτιοδυτικής Ελλάδας.

-Την αναβάθμιση των λιμανιών της Καλαμάτας, της Πύλου και της Κυπαρισσίας.

Για το λιμάνι της Καλαμάτας, δεν έχει σχεδιαστεί τίποτα συγκεκριμένο, ούτε έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια για την αναβάθμισή του.

Το λιμάνι της Κυπαρισσίας εντάχθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Η δημοπράτηση του έργου έγινε στα τέλη του 2003, αλλά λόγω ενστάσεων ο εργολάβος εγκαταστάθηκε το Σεπτέμβριο του 2004 για την α’ φάση. Μέχρι τα τέλη Ιουλίου του 2005, έπρεπε να είχε κατασκευαστεί ο υπήνεμος μώλος, δόθηκε όμως παράταση μέχρι τον Οκτώβριο. Εκκρεμεί η προκήρυξη της β’ φάσης (προσήνεμος μώλος), που ενώ είχε σχεδιαστεί για τα τέλη Νοεμβρίου 2005, πληροφορηθήκαμε ότι επίκειται στα τέλη Απριλίου 2006, χωρίς ακόμα να υπάρχει κάτι νεότερο, ενώ εκκρεμή παραμένουν διάφορα προβλήματα ασφάλειας των αλιέων και των σκαφών του, λόγω εσφαλμένης ιεράρχησης των εργασιών του έργου και κακοτεχνιών στην κατασκευή.

Για την αναγκαία αναβάθμιση του λιμένα της Πύλου, που τέθηκε επιτακτικά στον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και κατά την επίσκεψή του στη Μεσσηνία, δεν έχουμε καμιά εξέλιξη.

- Τη βελτίωση του Αεροδρομίου Καλαμάτας.

Η περιβαλλοντική μελέτη για τη βελτίωση του Αεροδρομίου της Καλαμάτας είχε εγκριθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση, το 2000. Το Σεπτέμβριο του 2004 εγκρίθηκε η μελέτη επέκτασης των κτηριακών εγκαταστάσεων και του αεροδιαδρόμου του Αεροδρομίου με πρ/σμό 1.746.000 ευρώ. Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμιά εκταμίευση και το Αεροδρόμιο χαρακτηρίζεται ως ανεπαρκές να ικανοποιήσει τις σημερινές ανάγκες της αυξημένης επιβατικής κίνησης από τους τουριστικούς πράκτορες του νομού, οι οποίοι θεωρούν αναγκαία την άμεση επέκταση του κεντρικού κτηρίου για να μπορέσει μελλοντικά ο αερολιμένας να καλύψει τις αυξημένες απαιτήσεις των αερομεταφορών και για να αποτελέσει πύλη ανάπτυξης για την περιοχή.

- Την προώθηση των φραγμάτων και την αντιπλημμυρικών έργων που χρειάζεται η Περιφέρεια.

Κανένα σημαντικό έργο της Ν.Δ. στον τομέα αυτό. Για το φράγμα Φιλιατρών, εδώ και 2 χρόνια έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες. Από ότι φαίνεται, μένει εκτός Γ’ ΚΠΣ.

Προωθούμε:

- Την ίδρυση μόνιμου εφετείου στην Καλαμάτα.

Από το 1990 λειτουργούσε στην Καλαμάτα Μεταβατικό Εφετείο με Δικαστές και Γραμματείς που έρχονταν από το Ναύπλιο μια φορά το μήνα. Από το Νοέμβριο του 2004 το Εφετείο λειτουργεί μόνιμα. Είναι η μοναδική ίσως δέσμευση του Πρωθυπουργού για τη Μεσσηνία, που έγινε πράξη !

Ο Σύλλογος Δικαστικών Υπαλλήλων Πρωτοδικείου Καλαμάτας είχε εγκαίρως προειδοποιήσει πως η κανονική λειτουργία του Εφετείου απαιτούσε την πρόσληψη 22 επιπλέον ατόμων. Δεν έγιναν οι απαιτούμενοι νέοι διορισμοί που θα διασφάλιζαν την ομαλή λειτουργία του Εφετείου και οι ανάγκες καλύφθηκαν με εσωτερικές μεταθέσεις από το Πρωτοδικείο και το Πταισματοδικείο Καλαμάτας, καθώς και από το ειρηνοδικείο Μεσσήνης. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία σοβαρών κενών, ειδικά στο Πρωτοδικείο Καλαμάτας.

-Ιδρύουμε ενιαίο Φορέα Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης.

Αγνοείται η τύχη του...

-Αναβαθμίζουμε τα Κέντρα Υγείας του Νομού, που σήμερα στερούνται εξοπλισμού και ανθρώπινου δυναμικού.

Τα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας που λειτουργούν στη Μεσσηνία είναι όλα έργα της προηγούμενης Κυβέρνησης. Δεν ιδρύθηκε κανένα νέο Κέντρο Υγείας επί Ν.Δ, ούτε αναβαθμίστηκαν τα υπάρχοντα. Σε Ερώτηση που έγινε γι’ αυτά, ο αρμόδιος υφυπουργός απαντούσε, το Νοέμβριο του 2005, παραθέτοντας προσλήψεις, προμήθειες και βελτιώσεις που είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση! Αντίθετα, σημειώνονται σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό στα Κέντρα Υγείας του Νομού, ακόμα και με μοιραία αποτελέσματα, όπως συνέβη με τις σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και ασθενοφόρα στο Κ.Υ. Μελιγαλά .

-Ενισχύουμε το Νοσοκομείο Καλαμάτας με κλινικές που λείπουν και επεκτείνουμε, με νέα πτέρυγα, το Νοσοκομείο Κυπαρισσίας.

Το μόνο που προστέθηκε στο Νοσοκομείο Καλαμάτας είναι μια νέα κλινική βραχείας νοσηλείας. Παραμένουν τα σοβαρά προβλήματα στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, η Μονάδα Εντατικής Θεραπείας παραμένει κλειστή, η πρωτοβάθμια φροντίδα εξακολουθεί να νοσεί, ενώ ακόμα δεν έχει στελεχωθεί η ψυχιατρική κλινική, που λειτουργεί μόνο ως εξωτερικό ιατρείο.

‘Οπως διαπιστώθηκε και από την επίσκεψη κλιμακίου βουλευτών του ΠΑΣΟΚ το Νοέμβριο του 2005, πέρα από μεμονωμένες προσλήψεις ιατρικού-νοσηλευτικού προσωπικού, η συμπλήρωση των 344 θέσεων που προβλέπει ο Οργανισμός του Νοσοκομείου για την κάλυψη των αναγκών του τόσο σε ιατρικό και νοσηλευτικό, όσο και σε βοηθητικό προσωπικό εκκρεμεί και δεν έχουν καλυφθεί ούτε οι επιπλέον 117 προσλήψεις που είναι απόλυτα αναγκαίες για την κάλυψη των άμεσων αναγκών του. Χαρακτηριστικό είναι ότι στα τέλη του 2005 δεν είχαν υλοποιηθεί ούτε οι 48 προσλήψεις που είχαν προκηρυχθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση(!).

‘Οσο για τη νέα πτέρυγα του Νοσοκομείου Κυπαρισσίας, αυτή δεν είναι επίτευγμα της Κυβέρνησης, αφού στηρίχθηκε εξ ολοκλήρου σε δωρεά ιδιώτη ομογενούς. Παράλληλα, εκκρεμούν τα σοβαρά προβλήματα ανακαίνισης του παλαιού κτηρίου της δεκαετίας του 1950, που διαθέτει ακόμα και …9κλινους θαλάμους, καθώς και οι σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό (ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι προσλήψεις της προκήρυξης του 2003-2004!), αφού με βάση τον ήδη ξεπερασμένο Οργανισμό του Νοσοκομείου, μένουν ακάλυπτες τουλάχιστον 38 θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού.

-Αυξάνουμε τη σύνταξη κάθε αγρότισσας και κάθε αγρότη από τα 200 στα 330 ευρώ, μέσα στην πρώτη τετραετία.

- Αυξάνουμε το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (το ΕΚΑΣ) από τα 140 ευρώ στα 230 ευρώ μέσα στην πρώτη τετραετία.

- Επιδιώκουμε τη σταδιακή σύγκλιση μισθών και συντάξεων στα επίπεδα του μέσου κοινοτικού όρου.

Η εισοδηματική πολιτική του 2005, σε συνδυασμό με την ακρίβεια, οδήγησε σε σοβαρή μείωση της αγοραστικής δύναμης των μισθωτών και των συνταξιούχων, παρέχοντάς τους πολύ λιγότερα από εκείνα που ο κ. Καραμανλής ως Αντιπολίτευση χαρακτήριζε «ψίχουλα». Και το προσχέδιο του φετινού Προϋπολογισμού περιλαμβάνει επώδυνες επιλογές, κυρίως για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, με σοβαρή συγκράτηση μισθών και συντάξεων. Ειδικότερα:

-το ΕΚΑΣ αναμένεται να αυξηθεί μόλις κατά 8-10 ευρώ το μήνα, με αποτέλεσμα η Κυβέρνηση να οφείλει στους συνταξιούχους άλλα 70 ευρώ, σε σχέση τα 230 ευρώ που υποσχέθηκε προεκλογικά.

-κατά 13-15 ευρώ αναμένεται να αυξηθούν οι συντάξεις του ΟΓΑ, επομένως η Ν.Δ. θα «χρωστάει» στους συνταξιούχους αγρότες άλλα 105 ευρώ, σε σχέση με τα 330 ευρώ που τους υποσχέθηκε προεκλογικά.

-η πρόβλεψη για τους μισθούς του Δημοσίου σηματοδοτεί αυξήσεις χαμηλότερες από πέρυσι, που δεν θα καλύπτουν ούτε τον πληθωρισμό, ενω η προεκλογική δέσμευση για «πραγματική σύγκλιση» των μισθών και των συντάξεων στα επίπεδα των ανεπτυγμένων χωρών της Ε.Ε παρέμεινε στα αζήτητα !

-Εστιάζουμε τις προσπάθειές μας στην αύξηση των θέσεων εργασίας και τη μείωση της ανεργίας κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, μέσα στην πρώτη τετραετία.

Πέρα από τις συνήθεις αναφορές του Υπουργείου Απασχόλησης στα υπάρχοντα προγράμματα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, της απασχόλησης και της κατάρτισης ανέργων, που ξεκίνησε η προηγούμενη Κυβέρνηση και πέρα από εγκεκριμένες δράσεις του ΠΕΠ Πελοποννήσου, που είναι ήδη σε εξέλιξη από το 2002, τίποτα καινούργιο δεν έχει να παρουσιάσει η σημερινή Κυβέρνηση για το Νομό μας.

Μάλιστα, όπως προκύπτει από στοιχεία του ίδιου του Υπουργείου, οι δικαιούχοι που προβλέπονται στα προγράμματα αρμοδιότητάς του για τη Μεσσηνία είναι ελάχιστοι, σε σχέση με το συνολικό αριθμό των ανέργων στο νομό μας (6.736 καταγεγραμμένοι άνεργοι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία Φεβρουαρίου 2005, στην πλειοψηφία τους γυναίκες και νέοι), σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες δημιουργίας νέων θέσεων απασχόλησης, σταθερών και με προοπτική, καθώς και σε σχέση με το συνολικό αριθμό δικαιούχων κάθε προγράμματος πανελλαδικά.

Δεν υπάρχει συνεκτική πολιτική και ολοκληρωμένο σχέδιο τόνωσης της απασχόλησης στο Νομό μας. Αντίθετα, προκηρύσσονται και εγκρίνονται μεμονωμένα και συχνά ασύνδετα μεταξύ τους προγράμματα, μέτρα και δράσεις,

- χωρίς να έχει πρώτα συγκροτηθεί και λειτουργήσει η αναγκαία υποδομή διερεύνησης των τοπικών αγορών εργασίας, αλλά και η αναγκαία υποδομή σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης - κατάρτισης με την απασχόληση,

- δίχως να διασφαλίζεται η επαρκής κάλυψη των αντίστοιχων τοπικών αναγκών,

- δίχως οι αποδέκτες των προγραμμάτων, ιδίως αυτοί που έχουν και τη μεγαλύτερη ανάγκη, να διαθέτουν την αναγκαία πρόσβαση σε κατάλληλη πληροφόρηση και υποστήριξη, ώστε να επωφεληθούν.

‘Οσο για τη «στατιστική» μείωση της ανεργίας, το κυβερνητικό επιτελείο ανακάλυψε τη μέθοδο να...μειώνονται οι στατιστικές της ανεργίας σε φάσεις μείωσης του ρυθμού ανάπτυξης και σοβαρής πτώσης του ρυθμού των επενδύσεων, ενω μπορεί να... αυξάνονται σε περίοδο πλήρους οργασμού των Ολυμπιακών έργων ! Τα δυσεξήγητα «σκαμπανεβάσματα» των ποσοστών ανεργίας, αφήνουν βάσιμες υποψίες για μαγειρέματα από την παρούσα Κυβέρνηση και στο δείγμα των Ερευνών Απασχόλησης και στους συντελεστές αναγωγής, καθώς και στο ποιοί και πως καταγράφονται πλέον ως άνεργοι, δηλ. σε όλα τα επίσημα στοιχεία ανεργίας, με τα οποία η ΕΣΥΕ τροφοδοτεί τη Eurostat.