Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Άρθρα / Ομιλίες / Συνεντεύξεις

ΘΕΜΑ [Ομιλία] ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 17/12/2006

Αθήνα, 17 Δεκεμβρίου  2006

 

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ

ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΤΟΥΣ 2007.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Ο προϋπολογισμός του 2007,ο τρίτος κατά σειρά της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας επιβεβαιώνει με τον πλέον αυθεντικό τρόπο την αποτυχία, αλλά και τα αδιέξοδα της οικονομικής της πολιτικής και πιστοποιεί τις κοινωνικά ανάλγητες επιλογές της.

Ο προηγούμενος ομιλητής από το χώρο της Συμπολίτευσης, αλλά και ο εισηγητής της Συμπολίτευσης, επεχείρησαν εδώ να παρουσιάσουν την πολιτική της Κυβέρνησης σαν μια πολιτική νοικοκυρέματος και δημοσιονομικής εξυγίανσης και των δημοσίων εσόδων και των δαπανών. Όπως όμως θα αποδείξω σε συνέχεια των όσων είπε ο εισηγητής μας Πέτρος Ευθυμίου, η εικόνα αυτή είναι ψεύτικη, δεν έχει καμιά, μα καμιά σχέση με την πραγματικότητα.

Αντίθετα, βασίζεται σε άλλα στοιχεία που δεν έχουν καμία σχέση με το νοικοκύρεμα, ούτε με τη δημοσιονομική εξυγίανση. Βασίζεται κατ΄αρχήν στην επιβολή έμμεσων φόρων και έκτακτης φορολογίας, οι οποίοι ισοδυναμούν για το 2006 με 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Ο ισχυρισμός αυτός δεν είναι δικός μας, είναι ισχυρισμός της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και καλά θα κάνουν εκείνοι που την επικαλούνται να βλέπουν και αυτά που τους αρέσουν, αλλά και αυτά που δεν τους αρέσουν.

Καταθέτω την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα Πρακτικά.

Δεύτερον, βασίζεται στα έκτακτα μέτρα εισπρακτικού χαρακτήρα που πήρε. Και αναφέρομαι στις χαριστικές ρυθμίσεις 1,5 δις ευρώ και πλέον παλαιών φορολογικών υποθέσεων και στην αύξηση της προκαταβολής και της παρακράτησης στους φόρους εισοδήματος.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι όλα τα νέα φορολογικά μέτρα που πήρε η Κυβέρνηση είχαν αποκλειστικά εισπρακτικό χαρακτήρα, και επιβάρυναν σημαντικά και δυσανάλογα τα χαμηλά εισοδήματα !

Ωστόσο, ούτε αυτά τα φορολογικά μέτρα ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες της Κυβέρνησης. Επιβεβαιώνεται, έτσι, ότι ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός εξακολουθεί να παραμένει αναποτελεσματικός και αδρανοποιημένος. Και αυτό είναι το αποτέλεσμα των «πρωτοβουλιών» της Κυβέρνησης να αντικαταστήσει το ΣΔΟΕ με την υποβαθμισμένη Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων, να καταργήσει τα Τοπικά Ελεγκτικά Κέντρα και να επιβάλει καθεστώς πλήρους αναξιοκρατίας στα στελέχη και του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, στις ΔΥΟ και στα Τελωνεία.

Ο τρίτος λόγος της ψεύτικης εικόνας των εσόδων είναι οι λογιστικές αλχημείες και οι απαράδεκτες πρακτικές, σχετικά με τον τρόπο καταγραφής και εμφάνισης των δημοσίων εσόδων, που αποβλέπουν πού αλλού ; - στην παραπλάνηση της κοινής γνώμης, αλλά και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η φαινομενικά ευνοϊκή εξέλιξη των εσόδων του 2006 έχει στηριχτεί:

·  στη μείωση των αποθεματικών και του μετοχικού κεφαλαίου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών, όπως το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο

·  στη μεταφορά εσόδων από προηγούμενες χρήσεις, καταστρατηγώντας παγιωμένες και καθιερωμένες από δεκαετίες δημοσιονομικές πρακτικές

·  στην καταγραφή εικονικών εσόδων, χωρίς να υπάρχουν αντίστοιχες εισπράξεις

·  στην επιβολή «εικονικών» φόρων και προστίμων σε δημόσιες επιχειρήσεις-αναφέρομαι στη ΔΕΚΑ- με αυθαίρετο τρόπο, για να ενισχυθούν κρυφά τα φορολογικά έσοδα

·  στη μεταφορά και καταγραφή των εισπράξεων από την πώληση μετοχών στα έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού, αντί του λογαριασμού των αποκρατικοποιήσεων

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι προφανές ότι η Κυβέρνηση αφού με το εφεύρημα της απογραφής οδήγησε τη χώρα στην ευρωπαϊκή επιτήρηση και στη διεθνή ανυποληψία για να μην υλοποιήσει τις προεκλογικές της δεσμεύσεις- γι΄ αυτό το έκανε- τώρα θέλει να αλλάξει αυτήν την εικόνα για να ξαναζεστάνει και πάλι τις παγωμένες προεκλογικές της δεσμεύσεις, για να υποσχεθεί δήθεν καλύτερες μέρες. Γι΄αυτό καταφεύγει στην αδιαφανή και απαράδεκτη διαστρέβλωση της πραγματικής εξέλιξης των εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού !

Όπως προκύπτει από την εξέταση των αναλυτικών δεδομένων των εσόδων, των ενεργειών και των παραδοχών της Κυβέρνησης, στην πραγματικότητα, η υστέρηση των εσόδων το 2006 θα είναι πολύ μεγαλύτερη από τα 150 εκ. ευρώ που εκτιμά η Κυβέρνηση.

Από τα τακτικά έσοδα εκτιμάται πρόσθετη υστέρηση 350 εκ. ευρώ, ενώ στην περίπτωση των επιστροφών φόρων θα σημειωθεί υπέρβαση τουλάχιστον κατά 250 εκ. ευρώ.

Αν στα ποσά αυτά προστεθούν 770 εκ. ευρώ  που είπαμε ότι είναι από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, τα ανύπαρκτα έσοδα από τον ΟΑΠ-ΔΕΗ και ΤΑΠ-ΟΤΕ 870 εκ. ευρώ, οι εικονικοί φόροι που κατέβαλε η ΔΕΚΑ άλλα 260 εκ. ευρώ, τότε η συμβολή των εσόδων στη διαμόρφωση συνολικότερα του Προϋπολογισμού θα μειωθεί κατά 2,5 δις ευρώ, δηλαδή κατά 1,3% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος.

 

Επομένως, κύριε Υπουργέ, το συνολικό έλλειμμα δεν θα φτάσει το 2,6% του ΑΕΠ όπως ισχυρίζεστε, αλλά στο 3,9%. Εάν σε αυτό το έλλειμμα προσθέσουμε τα κονδύλια από τις εθνικολογιστικές προσαρμογές, για τα οποία μέχρι σήμερα απέφυγε να δώσει οποιαδήποτε απάντηση το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης, κονδύλια που όσο αυξάνονται τόσο μειώνεται το έλλειμμα που από 450 εκ.  τα φτάσατε 1,6 δις , αν προσθέσουμε σε αυτά και τα χρέη των νοσοκομείων τα οποία κυριολεκτικά είναι άφαντα, τότε για ποιο δημοσιονομικό νοικοκύρεμα και για ποιά μείωση του ελλείμματος μιλάμε; Μάλλον θα πρέπει να μιλάμε για αλχημιστές και για εθνικολογιστικές αλχημείες και όχι για νοικοκύρηδες!

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο δεύτερος μεγάλος μύθος της κυβέρνησης είναι οι δήθεν ελαφρύνσεις της φορολογικής της «μεταρρύθμισης». Για να τ δούμε όμως πιό προσεκτικά αυτές τις φορολογικές ελαφρύνσεις.

Για το 2007 το σύνολο των φορολογικών της «ελαφρύνσεων» της Κυβέρνησης με βάση όχι τα δικά μας στοιχεία αλλά τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν ξεπερνούν συνολικά τα 216 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή μέσα από τον Προϋπολογισμό επιβάλλονται 3,2 δις ευρώ νέοι φόροι.

Ποιοι όμως ωφελούνται από αυτές τις φορολογικές ελαφρύνσεις των 216 εκατ. ευρώ; Ωφελούνται κυρίως τα ανώτερα εισοδηματικά στρώματα, για να έχουν κίνητρο να γίνουν ακόμα πλουσιότερα, όταν το 20% των πλουσιότερων Ελλήνων έχει 6πλάσιο εισόδημα από το 20% των φτωχότερων ! Αυτή είναι η πραγματικότητα!

Οι χαμηλόμισθοι, οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι μικρομεσαίοι οι αγρότες όχι μόνο δεν ωφελούνται, αλλά είναι εκείνοι που θα σηκώσουν στις πλάτες τους άνισα το κύριο βάρος από αυτή την πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση των 3,2 δις ευρώ !

Αυτό που προκύπτει λοιπόν για τον κύριο όγκο των φορολογούμενων είναι από τα 13.000 μέχρι τα 24.000 ευρώ  σ΄αυτές τις κλίμακες- είναι ότι αυτοί όχι μόνο δεν θα έχουν φορολογικές ελαφρύνσεις, αλλά φορολογικές επιβαρύνσεις. Οι άγαμοι, οι παντρεμένοι και οι παντρεμένοι με 1 παιδί θα πληρώσουν ακόμη παραπάνω και μόνο στις περιπτώσεις που έχουμε έγγαμο με 2 παιδιά και εργάζονται και οι δύο γονείς, τότε θα υπάρξει στον έναν από τους δύο μία μικρή φορολογική ελάφρυνση. Αν η Κυβέρνηση ήθελε να προχωρήσει σε πραγματικές φορολογικές ελαφρύνσεις, θα έπρεπε, όπως απέδειξε η ΓΣΕΕ , να πάει το αφορολόγητο στα 15.235 ευρώ. Και αυτό το απέδειξε μέσα από τη μελέτη που κατέθεσε και την καταθέτω για τα πρακτικά της Βουλής.

Δεύτερο ζήτημα: Η Κυβέρνηση ψευδώς ισχυρίζεται ότι τρία εκατομμύρια διακόσιες χιλιάδες Έλληνες δεν θα πληρώσουν με τη φορολογική της μεταρρύθμιση καθόλου φόρο. Δεν είναι βέβαια και ωφελημένοι, γιατί το αφορολόγητο υπήρχε. Αυξήθηκε κατά 1.000 ευρώ. Όμως οι φορολογούμενοι θα πληρώσουν φόρους και μάλιστα θα πληρώσουν και πληρώνουν πολύ περισσότερο από την έμμεση φορολογία. Μόνο από τη διαφορά της αύξησης από 18% σε 19% του ΦΠΑ , από την επιβολή των έμμεσων φόρων στα τσιγάρα, στα καύσιμα, στην κινητή τηλεφωνία, οι οικονομικά ασθενέστερες τάξεις επιβαρύνονται με 200 επιπλέον ευρώ πέραν από την υπόλοιπη έμμεση φορολογία. Αυτή είναι η πραγματικότητα γι΄αυτούς και αυτός είναι ένας τρίτος μύθος από την πλευρά της Κυβέρνησης της ΝΔ!

 

 

 

Το μεγάλο λοιπόν ερώτημα είναι τι είδους φορολογική δικαιοσύνη είναι αυτή, που ελαφρύνει τους πλουσιότερους και «χαρατσώνει» ύπουλα τους οικονομικά ασθενέστερους; Εγώ θα υποβάλλω και πάλι το ερώτημα: Μήπως η Κυβέρνηση έχει πάθει πραγματικά πολιτική αχρωματοψία και βλέπει τους οικονομικά ισχυρούς σαν ασθενέστερους;

Γνωρίζει πάρα πολύ καλά πως οι έμμεσοι φόροι πλήττουν άνισα τους φτωχότερους και εντείνουν την ακρίβεια γιατί δημιουργούν πληθωριστικές πιέσεις που συνεχίζουν να «ροκανίζουν» το εισόδημά τους, όμως συνειδητά συνεχίζει να τους αυξάνει και φτάσαμε στο σημείο για κάθε ένα ευρώ άμεσο φόρο να αντιστοιχεί ενάμισυ ευρώ σε έμμεσους φόρους.

Από την άλλη πλευρά, έρχεται και επαίρεται εδώ για τις υπεσχημένες αυξήσεις στον ΟΓΑ και στο ΕΚΑΣ που δίνονται ετεροχρονισμένα, δίνονται «με το σταγονόμετρο» και αφότου «από την πίσω πόρτα» η Κυβέρνηση έχει πάρει στο πολλαπλάσιο αυτές τις αυξήσεις από αυτούς τους ανθρώπους.

Αντίθετα, ο Προϋπολογισμός κυρίες και κύριοι συνάδελφοι επιδεικνύει ιδιαίτερη φροντίδα για τις επιχειρήσεις ! Φαίνονται έτσι μέσα από τον προϋπολογισμό οι φίλοι σας και οι εχθροί σας. Είναι χαρακτηριστικό πως οι φόροι στα κέρδη προβλέπεται να αυξηθούν με ποσοστό που είναι χαμηλότερο και από τον ίδιο τον πληθωρισμό. Είναι η μικρότερη αύξηση όλων των κατηγοριών της φορολογίας!

Το 2004, λοιπόν, σε κάθε 100 ευρώ φόρο που πλήρωναν οι επιχειρήσεις, οι μισθωτοί πλήρωναν 160 ευρώ φόρο. Το 2007 με τη «μεταρρυθμιστική» φορολογική πολιτική σας για κάθε 100 ευρώ φόρο των επιχειρήσεων, οι μισθωτοί και οι υπόλοιποι πληρώνουν 212 ευρώ φόρο.

Επειδή όμως σας αρέσει  και το ακούσαμε πολλές φορές  να αντιπολιτεύεστε με το παρελθόν, εμάς δεν θα μας συγκρίνετε με το παρελθόν, θα μας συγκρίνετε με τις θέσεις μας για το μέλλον γιατί για το παρελθόν κριθήκαμε και για τα θετικά μας και για τα αρνητικά μας, αλλά εσείς είστε κολλημένοι εκεί. Επειδή λοιπόν σας αρέσει να αντιπολιτεύεστε με το παρελθόν, θα σας πω κάποια νούμερα και συγκρατήστε τα:

Συνολικά λοιπόν στην τριετία 2005-2007 του «Πρωθυπουργού των μεταρρυθμίσεων» Κώστα Καραμανλή, οι Έλληνες πολίτες πλήρωσαν (και θα κληθούν να πληρώσουν), κύριοι υπουργοί, επιπλέον 17 δις ευρώ σε άμεσους και έμμεσους φόρους, ενώ οι 30.000 μεγαλύτερες επιχειρήσεις πλήρωσαν 860 εκ. φόρους.

Στην τριετία 2002-2004, του «Πρωθυπουργού των φόρων», του Κώστα Σημίτη, όπως είχε ονομάσει ο σημερινός πρωθυπουργός τον τότε πρωθυπουργό, οι πολίτες πλήρωσαν επιπλέον μόνο τους μισούς από αυτούς τους φόρους. Ενώ οι 30.000 μεγαλύτερες επιχειρήσεις πλήρωσαν 740 εκατ. ευρώ παραπάνω και όχι λιγότερα.

Έτσι η Κυβέρνηση στα λόγια μιλάει για λιγότερους φόρους.

Στην πράξη, χαρατσώνει άνισα τους πολίτες, με όλο και περισσότερα φορομπηχτικά μέτρα!

Ακόμα, στην τριετία 2005-2007 οι Έλληνες πολίτες πλήρωσαν και θα κληθούν να πληρώσουν 2,5 δις ευρώ επιπλέον για τον ειδικό φόρο στα καύσιμα έναντι 617 εκ. ευρώ στην προηγούμενη τριετία.

Κι όμως την ίδια στιγμή η Κυβέρνηση αρνείται να δώσει το επίδομα θέρμανσης, που δεν ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ. Χαρίζει όμως ένα δις κατ έτος στους μερισματούχους και στους μεγαλοεισοδηματίες μέσω της μείωσης της φορολογίας στα διανεμόμενα κέρδη.Μειώνει τους φορολογικούς συντελεστές κατά 10 μονάδες από 35% σε 25%.

Βλέπετε, κυρίες και κύριοι της Κυβέρνησης, αυτοί είναι οι φίλοι σας. Δεν είδαμε όμως παράλληλα και ταυτόχρονα αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων με βάση τα φορολογικά κίνητρα που τους δίνετε, όπως ισχυρίζεστε. Αν θα ρίξουμε μια ματιά να δούμε τι λέει ο ΙΟΒΕ σε πρόσφατη μελέτη του, θα δούμε ότι οι επενδύσεις στο βιομηχανικό τομέα όχι μόνο δεν αυξήθηκαν αλλά μειώθηκαν κατά 18,5% το 2005 σε σύγκριση με το 2004.

Την ίδια στιγμή, βέβαια, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντί για στήριξη υφίστανται μια άνευ προηγουμένου φοροεπιδρομή με πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις, με αύξηση του μοναδικού συντελεστή καθαρού κέρδους, με διεύρυνση της φορολογικής μνήμης. Η αγορά και το γνωρίζετε πολύ καλά  έχει στεγνώσει και κινείται αυτές τις μέρες με εορτοδάνεια. Εκεί φτάσαμε. Δυσβάσταχτη είναι και η επιβάρυνση για χιλιάδες οικογένειες από τους φόρους στα ακίνητα με μια σειρά μέτρων και με τις υπέρμετρες αυξήσεις που κάνατε στις αντικειμενικές αξίες.

Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με μια εκτεταμένη φοροδιαφυγή στοιχειοθετούν μια κοινωνικά άδικη αναδιανομή

·         που εμφανώς ωφελεί τους πλουσιότερους και αποδυναμώνει τους φτωχότερους,

·         που οδηγεί σε φτώχεια και εξαθλίωση ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας. Ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος μίλησε για,20% και πλέον.

Ωραίος τρόπος για να υλοποιήσει απ΄ ότι φαίνεται ο κ. Καραμανλής, ο κύριος Πρωθυπουργός, τις προεκλογικές του υποσχέσεις για ευημερία και πραγματική σύγκλιση. Ανοίγει περισσότερο την ψαλίδα αντί να την κλείσει. Οδηγεί ταυτόχρονα όχι μόνο την χώρα σε υπερχρέωση, αλλά και τα Ελληνικά νοικοκυριά. Χιλιάδες οικογένειες που αναγκάζονται να δανειστούν, κύριοι της Κυβέρνησης, γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα  και προερχόμενος από τον τραπεζικό χώρο το ξέρω πάρα πολύ καλά  για να μπορέσουν να επιβιώσουν!

Άκουσα κάποιον συνάδελφοι πριν να λέει ότι είμαστε κάτω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ναι, είμαστε αυτή τη στιγμή στο 46% με 51% του ΑΕΠ σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, με άλλα εισοδήματα όμως εκεί, πολύ μεγαλύτερα. Αλλά οι ρυθμοί  προσέξτε κύριοι συνάδελφοι  ανόδου του δανεισμού αυτού θα μας οδηγήσουν το 2008 να ξεπεράσουμε το 60%. Και το καμπανάκι αυτό, για το που οδηγεί αυτός ο υπερδανεισμός, δεν το χτυπώ εγώ. Το χτυπούν και διεθνείς οίκοι. Διεθνές SOS για τον υπερδανεισμό των Ελλήνων. Καταθέτω και τα στοιχεία αυτά σχετικά με το μεγάλο αυτό ζήτημα. Είναι από την MOODY΄S.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το κράτος εμφανίζεται να συγκεντρώνει από τη φορολογία το 24.6% του ΑΕΠ για το 2007. Σύμφωνα με την Κυβέρνηση, με αυτά τα έσοδα «δεν αντέχει η οικονομία» να πληρώσει για Παιδεία, γιατ Υγεία, για ανάπτυξη. Δεν υπάρχουν χρήματα για προσλήψεις νοσηλευτών, δεν υπάρχουν χρήματα για εφημερίες, δεν υπάρχουν χρήματα για τους δασκάλους. Όμως, αλήθεια, η Κυβέρνηση πέραν των άλλων τι έχει να πεί για τις ανεισπρακτες αλλά βεβαιωμένες οφειλές που ξεπερνούν τα 20 δισεκατ. Ευρώ; Τι έχει να πει για τη φορολόγηση των εισοδημάτων από μη επανεπενδυόμενα κεφάλαια, από χρηματιστηριακές συναλλαγές, από την αναγκαία σύλληψη της φοροδιαφυγής, η οποία αυξάνεται αντί να μειώνεται; Αυτές οι επιλογές θα συνιστούσαν πραγματικές μεταρρυθμίσεις.

Τέτοιες επιλογές, όμως, η ΝΔ ούτε θέλει ούτε μπορεί να κάνει. Είναι φανερό ότι αυτή η πολιτική που ακολουθεί είναι αδιέξοδη. Οδηγεί στη συρρίκνωση κάθε έννοιας παραγωγικού και κοινωνικού κράτους.

 

Δεν οδηγεί στην ανάπτυξη. Αντίθετα οδηγεί στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, όπως αυτό που κάνετε με τη μεγαλύτερη τηλεπικοινωνιακή επιχείρηση στα Βαλκάνια, όχι στην Ελλάδα, στον Ο.Τ.Ε., μια επιχείρηση κερδοφόρα, μια επιχείρηση στρατηγικής σημασίας για το μέλλον της Χώρας. Δεν συνιστά σε καμιά περίπτωση μεταρρύθμιση  αυτό σας το λένε σήμερα οι Έλληνες Πολίτες μέσα από τη δημοσκόπηση που είδε το φως της δημοσιότητας  το αδιαφανές ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας.

Η πολιτική σας οδηγεί τον ελληνικό λαό όχι σε καλύτερες μέρες αλλά σε χειρότερες. Οδηγεί τη χώρα, χωρίς στρατηγική, σε παράδοση στα ισχυρά οικονομικά συμφέροντα.

Κλείνοντας, θέλω να πω ότι αυτός ο Προϋπολογισμός που συζητάμε είναι κοινωνικά άδικος, είναι αντιαναπτυξιακός, είναι εικονικός και ανεφάρμοστος! Τον καταψηφίζουμε και πιστεύουμε και εμείς και ο Ελληνικός Λαός ότι θα είναι ο τελευταίος προϋπολογισμός μιας αποτυχημένης και παρένθετης κυβέρνησης.

Σας Ευχαριστώ