Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Άρθρα / Ομιλίες / Συνεντεύξεις

ΘΕΜΑ [Ομιλία] ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 20/2/2006

Αθήνα, 20 Φεβρουάριου 2006

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το τελευταίο διάστημα γινόμαστε μάρτυρες μιας άνευ προηγουμένου επίθεσης της Κυβέρνησης στους εργαζόμενους, στο συνδικαλιστικό κίνημα και στις εργασιακές σχέσεις.

Μιας επίθεσης που έχει διπλό στόχο:

  • Να ικανοποιηθούν οι αξιώσεις των συγκεκριμένων συμφερόντων για τη μείωση στο ελάχιστο επίπεδο του μισθολογικού κόστους, ώστε να αυξηθούν ακόμα περισσότερο τα κέρδη τους.

  • Την απαξίωση και τη διάλυση του συνδικαλιστικού κινήματος και τον έλεγχο των θεσμών και του κράτους από το κυβερνόν κόμμα.

Κορύφωση αυτής της επίθεσης, αποτελεί η αμφισβήτηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και η προσπάθεια κατάργησης των κλαδικών συμβάσεων, που ξεκινά από το χώρο των τραπεζών. Η Κυβέρνηση με τις εμπρηστικές και ακραίες απόψεις του Υπουργού Οικονομίας, καταστρέφει κάθε έννοια κοινωνικού διαλόγου και κοινωνικής ειρήνης και ανάβει πράσινο φως για τις πιο ακραίες και αντικοινωνικές επιθυμίες των εργοδοτών.

Στον ευαίσθητο χώρο της ελληνικής ναυτιλίας, η Κυβέρνηση με τη στάση της, εξώθησε την Π.Ν.Ο. σε συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις, με ολέθριες επιπτώσεις για τους παραγωγούς και τη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων, αλλά και για την κάλυψη των αναγκών των κατοίκων των νησιών μας. �Ετσι, κατά την προσφιλή της τακτική, οδήγησε σε σύγκρουση τους παραγωγούς με τους ναυτεργάτες! Δείτε, κύριε Υπουργέ, τι γίνεται τις τελευταίες ημέρες, στην Κρήτη, αλλά και σε μία σειρά από άλλα νησιά. Πέντε ημέρες τώρα παρακολουθείτε αυτήν την κατάσταση ή μάλλον κρύβεστε και σιωπάτε, αντί να αναλάβετε τις ευθύνες σας.

Είναι φανερό ότι η Κυβέρνηση δεν λειτουργεί ως εντολοδόχος του Ελληνικού Λαού, αλλά ως εντολοδόχος συγκεκριμένων συμφερόντων.

Στο χώρο του λιμενικού Σώματος η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Ο κ. Κεφαλογιάννης συμπεριφέρεται 23 μήνες τώρα με νοοτροπία και πρακτική Λουδοβίκου, «L� etat c� est moi»!

Επιχείρησε να εκθεμελιώσει τα πάντα. Αντί να το υλοποιήσει, κατήργησε εν μια νυκτί το Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ.) 190/2003 που είχε εκδοθεί μετά από ουσιαστικό διάλογο και διαπραγματεύσεις με την Πανελλήνια Ομοσπονδία του Λιμενικού Σώματος. Ένα Π.Δ. που προέβλεπε αντικειμενικά κριτήρια στις μετακινήσεις προσωπικού του Λ.Σ, καθιερώνοντας τη διαφάνεια και την αξιοκρατία στον ευαίσθητο αυτό τομέα.

Με το νέο Π.Δ. που μονομερώς επέβαλε νομιμοποίησε την αυθαιρεσία, την αδιαφάνεια και τον κομματισμό. Κατά το β� εξάμηνο του 2004 και το 2005 έγιναν πάνω από 2.400 μεταθέσεις (πάνω από 1/3 του προσωπικού), χωρίς να ληφθούν υπ� όψιν αυτά που προβλέπονταν στο Π.Δ. 190/2003. Παράλληλα, κρατάει σε ομηρία τα υπόλοιπα 2/3 του Λιμενικού Σώματος, που τώρα μπορεί να τους μεταθέτει νομότυπα.

Στο Λιμεναρχείο Καλαμάτας μετακινήθηκε πάνω από το 30% του προσωπικού και το μισό προσωπικό του Λιμεναρχείου της Πύλου. Οι απαντήσεις που πήραμε από τον Υπουργό, όταν ασκήσαμε κοινοβουλευτικό έλεγχο για τις μετακινήσεις αυτές εμπαίζουν τη νοημοσύνη μας.

Αποτελεί επίσης πρόκληση η στασιμότητα 14 ανωτάτων και ανωτέρων αξιωματικών του Λ.Σ στις κρίσεις του 2005, παρ� ότι είχαν άριστη αξιολόγηση, κατά παράβαση του κανονισμού κρίσεων του Λ.Σ. (χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση του Στάθη Αναγιάννη, αντιπλοιάρχου Λ.Σ.)

Παρά την πρόβλεψη του Ν. 3079/2002 για αύξηση του προσωπικού ώστε το 2006 να υπηρετούν 10.156 άτομα, καμιά πρόσληψη δεν έγινε ούτε το 2004, ούτε το 2005. Το αποτέλεσμα είναι ότι ενώ η Κυβέρνηση επαίρεται ότι αναβάθμισε μια σειρά από Λιμεναρχεία, στην πραγματικότητα τα Λιμεναρχεία υποβαθμίζονται από την έλλειψη του αναγκαίου προσωπικού και στελεχών για την αποτελεσματική λειτουργία τους.

Η έλλειψη επιχειρησιακού σχεδιασμού και η εγκατάλειψη φαίνεται και από την κατάσταση των περιπολικών σκαφών. Το καλοκαίρι του 2005 για πρώτη φορά ήταν σε ακινησία λόγω βλαβών 107 σκάφη σε σύνολο 250. Το ποσοστό αυτό, 42%, είναι πρωτοφανές για το Λιμενικό Σώμα, αφού ποτέ προηγούμενα δεν είχε υπερβεί το 10%

Είναι ή δεν είναι αυτό απαξίωση των επιχειρησιακών μέσων που το Λιμενικό Σώμα απέκτησε με δαπάνες του Ελληνικού Λαού; Πόσα από αυτά τα σκάφη είναι επιδιορθωμένα τώρα;

Ο κύριος Πρωθυπουργός και ο κ. Κεφαλογιάννης ξέχασαν τις δεσμεύσεις τους για αύξηση κατά 140 ευρώ το μήνα στους βασικούς μισθούς των Λιμενικών και των υπόλοιπων Σωμάτων Ασφαλείας. Αντί για αυξήσεις, έχουμε εισοδηματική πολιτική μείωσης των μισθών όλων των λειτουργών του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων των Λιμενικών! Και τι να πει κανείς για το χαρακτηρισμό της υπηρεσίας τους ως επικίνδυνης και ανθυγιεινής και για την αύξηση των μόλις 10 ευρώ το έτος που πήραν ως επίδομα ειδικών συνθηκών.

�Οσο για την αναγκαία τήρηση Κανόνων Υγιεινής και ασφάλειας στο χώρο του Λ.Σ, σε εφαρμογή του Ν. 3144/2003, ακόμα δεν έχουν εκδοθεί τα αναγκαία Π.Δ. για να υπάρξει εναρμόνιση με τα όσα ισχύουν στον υπόλοιπο Δημόσιο και ιδιωτικό Τομέα! Για ποιο λόγο καθυστερούν; Και, τέλος, γιατί δεν προωθείται το Π.Δ. για την ίδρυση Ακαδημίας Λιμενικού, όπως ορίζει ο Ν. 3079/2002 της προηγούμενης Κυβέρνησης;

Όλα τα παραπάνω μας δείχνουν ότι, όπως σε τόσους άλλους χώρους, και στο χώρο του Λιμενικού Σώματος η Κυβέρνηση αποδεικνύεται:

  • αναξιόπιστη σε σχέση με τις δεσμεύσεις της απέναντι στους εργαζόμενους στο Λ.Σ,

  • κινούμενη με στενά κομματικά και παραταξιακά κριτήρια, που αποδυναμώνουν, υπονομεύουν την ενότητα και την αποτελεσματικότητα του Λιμενικού Σώματος,

  • αναποτελεσματική και ανίκανη να διαχειριστεί σωστά, πόσο μάλλον να ενισχύσει έναν εξαιρετικά ευαίσθητο και σημαντικό χώρο για την ασφάλεια της χώρας μας.

Σας πρέπει λοιπόν, κύριε Υπουργέ, να ξανακαθίσετε και να μαθητεύσετε για άλλη μια φορά στα θρανία της Αντιπολίτευσης προκειμένου να μάθετε να κυβερνάτε σωστά αυτό τον τόπο.