Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Άρθρα / Ομιλίες / Συνεντεύξεις

ΘΕΜΑ [Συνέντευξη] Συνέντευξη : στην εφημερίδα "ΘΑΡΡΟΣ"
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 7/4/2007

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 07 ΑΠΡΙΛΙΟΥ  2007

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ

Πώς θα προβάλουμε κρασιά και τόπο

Συνδυασμό προώθησης των εξαίρετων μεσσηνιακών τοπικών οίνων και αύξησης του τουριστικού ρεύματος στην περιοχή μας είναι δυνατόν να αποτελέσει η σύμπραξη οινοποιείων, επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς της ξενοδοχίας και της εστίασης, αλλά και του εξαγωγικού εμπορίου, την οποία προτείνει ο βουλευτής Δημήτρης Κουσελάς.

Μιλώντας στο «Θ», ο κ. Κουσελάς αναπτύσσει το περίγραμμα αυτού του σχεδίου, έχοντας κατά νουν όσα ο ίδιος είδε στην Αλσατία μετέχοντας στους τοπικούς «Δρόμους του κρασιού». Οι απαντήσεις του στις ερωτήσεις μας ακολουθούν:

  • Στην ημερίδα των Γαργαλιάνων, που οργάνωσε η νομαρχιακή παράταξη «Ανατροπή» και όπου μίλησε η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Μπατζελή, κάνατε λόγο για τις εντυπώσεις σας από τους «Δρόμους του κρασιού» στην Αλσατία της Γαλλίας. Τι εκδηλώσεις παρακολουθήσατε εκεί και τι σας έκανε εντύπωση;

«Oι «Δρόμοι του κρασιού» στην Αλσατία ήταν μια καλή εμπειρία. Πρόκειται για μια νοητή σύνδεση των οινοποιείων της περιοχής μέσω επαρχιακών δρόμων που συνδέουν ουσιαστικά το ένα χωριό με το άλλο, διασχίζοντας μια θάλασσα αμπελώνων. Οι ταξιδιώτες έχουν στόχο την επίσκεψή τους στα οινοποιεία, τα οποία όντας οργανωμένα με χώρους ζεστούς και όμορφους, αναδεικνύουν τα προϊόντα τους. Μέσα από την επισκεψιμότητα των «Δρόμων του κρασιού» τονώνεται γενικότερα η οικονομία της υπαίθρου. Ξενώνες, ταβέρνες, αλλά και γεωργικά και κτηνοτροφικά είδη λειτουργούν σε όλο το μήκος των «Δρόμων του κρασιού». Είναι, λοιπόν, σημαντική η στήριξη μιας τέτοιας πρωτοβουλίας».

  • Νομίζετε πως είναι δυνατόν να εφαρμοστεί παρόμοιο πρόγραμμα στην Πελοπόννησο;

«Στην Πελοπόννησο υπάρχει ήδη η Ένωση των Οινοποιών του Αμπελώνα της Πελοποννήσου (ΕΝΟΑΠ) που αριθμεί 45 επιχειρήσεις. Οι «Δρόμοι του κρασιού» της Πελοποννήσου είναι αναγνωρισμένοι και λειτουργούν. Αλλού λειτουργούν με ένταση, όπως στη Νεμέα, και αλλού ελάχιστα ή καθόλου. Χρειάζεται ακόμα αρκετή προσπάθεια και από τους οινοποιούς και από την πολιτεία για να γίνει αυτός ο θεσμός ευρύτερα γνωστός στη χώρα μας και ιδιαίτερα στο εξωτερικό για να αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα».

  • Τι δράσεις θα πρέπει να περιλαμβάνει;

«Οι δράσεις δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια οργάνωση ενός πακέτου που μπορεί να διαφημιστεί, άρα και να πουληθεί στους Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Επισκέψιμα οινοποιεία με ωραίους χώρους, εκπαιδευμένο προσωπικό, δέσιμο με την ιστορία του τόπου, και την αμπελουργική και οινοποιητική και σύγχρονη παρουσία, αλλά και συνδυασμένες ενέργειες για ολική κάλυψη, ξενώνες, τοπική κουζίνα, ταβέρνες, εστιατόρια, γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα».

  • Για τη Μεσσηνία και την ανάδειξη των εξαιρετικών τοπικών της οίνων τι είδους προβολή μπορεί να γίνει, στο πλαίσιο του ως άνω προγράμματος και όχι μόνο;

«Πρώτα από όλα χρειάζεται η δραστηριοποίηση- που έχει ήδη ξεκινήσει- των οινοπαραγωγών της περιοχής. Χρειάζεται οργάνωση μέσω των τουριστικών πρακτόρων, σήμανση και φυσικά ουσιαστική παρουσία των κρασιών της περιοχής στα εστιατόρια -ταβέρνες - ξενοδοχεία της περιοχής. Επίσης, χρειάζεται συμμετοχή στους «Δρόμους του κρασιού» και στα δρώμενα της αγοράς, ελληνικής και ξένης, είτε μέσω εκδηλώσεων-εκθέσεων σε ελληνικές πόλεις είτε μέσω του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών (Ο.Π.Ε.) σε ένα μεγάλο πρόγραμμα που αφορά το κρασί».

  • Από πού θα προέλθει η χρηματοδότηση των δράσεων και τι οφέλη είναι δυνατόν να προσδοκούμε;

«Χρηματοδοτήσεις που αφορούν την καλυτέρευση των χώρων των οινοποιείων μέχρι τώρα γίνονται μέσω των Leader. Για δράσεις που αφορούν την προώθηση στις ξένες αγορές μπορεί κανείς να ενημερωθεί ή από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ή από τον Ο.Π.Ε. Όσο για τα οφέλη, είναι προφανές ότι οι νέοι μοντέρνοι τρόποι αντιμετώπισης, ταυτόχρονα με αρκετή και υπεύθυνη δουλειά, θέτουν τις προϋποθέσεις για σίγουρα και πολλαπλά οφέλη».